در دورانی که دانش‌‌آموزان برای به دست آوردن اطلاعات (هر چند غیرموثق) به تیک‌‌تاک و آواتارهای متاورس روی می‌‌آورند، استارت‌آپ هوش مصنوعی «پراف جیم» (Prof Jim) می‌گوید این رویکرد جدید یادگیری، حداقل برای برخی دانش‌‌آموزان به خوبی کار می‌کند. این شرکت که کارش تبدیل متن به فیلم است و دو سال از فعالیت آن می‌گذرد، از هوش مصنوعی برای تبدیل ‌PDFهای درسی به لکچرهای پاورپوینت به صورت فیلم استفاده می‌کند که آواتارهایی از شخصیت‌های تاریخی یا معاصر معروف، روی آن صحبت می‌کنند. «دیپاک سکار» کارآفرین ۴۰ ساله و دارای مدرک PhD مهندسی از بنیان‌‌گذاران این استارت‌آپ است و می‌خواهد با ارائه روشی ارزان برای تولید محتوای تصویری برای ناشران کتاب‌‌های درسی، در آموزش ویدئو‌محور سرمایه‌‌گذاری کند.

او می‌گوید: «صدها هزار کتاب درسی وجود دارد که اگر بتوانیم آنها را به فیلم تبدیل کنیم، یک فرصت بازار بسیار بسیار جذاب خواهیم داشت.» به گفته سکار، تولید محتوای تصویری برای هر دوره آموزشی، با توجه به مدت زمان فیلم، بین ۲۵ تا ۱۵۰ هزار دلار هزینه دارد. برای درست کردن فیلم‌‌ها، یک ناشر فایل PDF کتاب درسی را به پراف جیم می‌‌فرستد و سکار و تیمش‌‌ آن را از طریق یک نرم‌‌افزار هوش مصنوعی مدیریت می‌کنند. هوش مصنوعی PDF را اسکن می‌کند و به صورت اتوماتیک، اسلایدهایی را درست می‌کند که منعکس‌‌کننده محتوای درسی هستند.

همچنین یک متن توضیحی برای آواتار درست می‌شود تا روی فیلم آن را توضیح دهد و در صورت نیاز، پرسش‌‌هایی که قابل کلیک هستند، روی فیلم گذاشته می‌شوند. کل این فرآیند تنها در ۳۰ دقیقه تکمیل می‌شود و تنها کاری که تیم پراف جیم باید انجام دهد، تایید نهایی متن و انتخاب عکس‌هایی است که هوش مصنوعی برای هر اسلاید پیشنهاد داده است. سکار و دیگر بنیان‌‌گذاران، تاکنون ۵/  ۱ میلیون دلار تامین سرمایه کرده‌‌اند و ارزش این استارت‌آپ در حال حاضر حدود ۸ میلیون دلار است. پراف جیم آواتارهای شخصیت‌های تاریخی معروف مثل ارسطو و جین آستن را درست کرده و اعلام کرده مشتریان می‌توانند آواتارهای مورد نظر خودشان را که می‌تواند حتی معلم خود دانش‌‌آموزان هم باشد، سفارش دهند.