هلدینگ صنایع ‏‏‌عمومی تامین، بورسی می‌شود

محسن محمدی مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین به نقش این  هلدینگ در اقتصاد ایران اشاره کرد و افزود: این هلدینگ یک استراتژی دقیق و هدفمند در حوزه اقتصادی تدوین کرده است، به طوری که در حال حاضر ۳۷۴۳۹۵۰۰‌میلیارد ریال ارزش شرکت‌های بورسی زیرمجموعه هلدینگ اعتبار شده است.

محمدی یادآورشد: همچنین با برنامه‌‌‌ریزی‌‌‌های صورت گرفته در صنعت دامداری، با تولید ۱۰‌درصد شیر خام کشور، بالاترین بازده دارایی‌‌‌ها در مقایسه با رقبا را کسب کرده‌ایم که ۴۰‌درصد رشد فروش نسبت به سال ۱۳۹۹ داشتیم. در حوزه لوازم خانگی نیز۱۰‌درصد از سهم تولید لوازم خانگی دراین بازار سهم هلدینگ صنایع عمومی تامین است.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین، به جهت‌گیری‌‌‌های کلان هلدینگ پرداخت و گفت: در حال حاضر یکی از مهم‌ترین رویکردهای اصلی هلدینگ ورود شرکت به بورس تهران است. در راستای اقدامات استراتژیک انجام شده و در مسیر ایجاد شفافیت، پیش‌بینی می‌شود طی ماه‌‌‌های آتی فرآیند پذیرش هلدینگ در بورس تهران کامل شود که این نقطه عطفی در تداوم فعالیت‌های ما محسوب می‌شود.

وی ادامه داد: اگر چه این شروع راه است، اما با برنامه‌ریزی‌های شبانه‌روزی ‌درصدد هستیم تا سایر شرکت‌های تابعه هم طی فرآیندی وارد بورس اوراق بهادار شوند.

محمدی به پروژه‌‌‌های در دست اقدام هلدینگ پرداخت و افزود: در سال‌جاری ۵ پروژه عظیم و تاثیر‌گذار در اقتصاد ایران خواهیم داشت. کارخانه تولید شیر خشک در بروجرد یکی ازاین پروژه‌هاست. این پروژه بعد از ۳۵ سال، احیا و به بهره‌‌‌برداری رسید که برای شهرستان بروجرد یک برند محسوب می‌شود و این شهر را به مرکز پالایش شیر ایران تبدیل کرد. همچنین، در حوزه صنعت دامپروری پروژه گاوداری ۶‌هزار راسی مولد درگزین را خواهیم داشت که با ظرفیت ۳‌هزار راس مولد، با هدف اصلی تولید شیر جهت تامین خوراک واحدهای شیر خشک و لبنیات فعالیت خواهد کرد.

وی پروژه دامپروری ماکو، پروژه دامداری۳ هزار راسی دلفان، دامداری ۳ هزار راسی شیروان را از دیگر پروژه‌های در دست اقدام هلدینگ عنوان کرد و گفت: این طرح‌ها در راستای مسوولیت اجتماعی و ایجاد عدالت اجتماعی و فقرزدایی از مناطق روستایی طراحی و اجرا خواهد شد.

به گفته محمدی، یکی دیگر از موضوعاتی که جزو اولویت‌‌‌های اصلی هلدینگ به شمار می‌آید، بحث سودآور بودن پروژه‌ها و خروج از زیان برخی از شرکت‌ها از جمله شرکت کارتن البرز، کشتی‌سازی اروندان و عالم آرای تبریز است و کارگروهی متشکل از متخصصان و کارشناسان در حال برنامه‌ریزی برای به سرانجام رسیدن این موضوعات هستند.

وی در ادامه به استراتژی هلدینگ صنایع عمومی تامین در حوزه امنیت غذایی اشاره کرد و یادآورشد: یکی از مسائل استراتژیک در کشور مساله امنیت غذایی است. در حقیقت امنیت غذایی یکی از معیارهای توسعه انسانی قلمداد می‌شود. زمانی که ما از امنیت غذایی صحبت می‌کنیم مولفه‌هایی چون موجود بودن و عرضه غذای سالم و کیفی، سهولت دسترسی و قدرت خرید را مدنظر داریم. در ایران مساله امنیت غذایی، از بعد کمی و سرانه مصرف، مشکل خاصی ندارد اما از بعد کیفی و همچنین توزیع مواد غذایی در دهک‌های مختلف مساله نسبتا حادی است و الگوی مصرف و تغذیه از کیفیت مطلوبی برخوردار نیست.

مدیرعامل هلدینگ صنایع عمومی تامین تصریح کرد: اگرچه برای تامین امنیت غذایی در یک کشور و نظام اجتماعی باید سازمان‌ها و نهادها با هم همکاری داشته باشند و با هماهنگی یک سازمان متولی امنیت غذایی، بر تولید یا واردات مواد و محصولات غذایی، آموزش و تبلیغ و آگاهی دادن به جامعه و سیاستگذاری‌‌‌های کلان اقتصادی نظارت کنند اما هلدینگ صنایع عمومی تامین، خود را به عنوان یکی از متولیان اصلی این حوزه تلقی می‌کند و بر همین اساس سیاستگذاری هلدینگ بر مبنای ایجاد تنوع در سبد محصولات غذایی تدوین شده و خوشبختانه مسیر حرکتی و برنامه‌‌‌های آتی هلدینگ بر همین مبنا تنظیم شده است.

وی همچنین به سیاست‌های هلدینگ برای حضور در بازارهای داخلی و خارجی اشاره کرد و افزود: یکی از اصول اساسی که در مجموعه شستا و هلدینگ صنایع عمومی تامین به آن تکیه داریم، طراحی یک بسته جامع برای تمامی سرمایه‌گذاری‌‌‌های جدید است، به عبارتی ما به این اصل اعتقاد داریم تا زمانی که تمامی جنبه‌های یک پروژه برای ما روشن نباشد وارد سرمایه‌گذاری جدید در آن نخواهیم شد و همین عامل به ما کمک می‌کند که آماده رقابت در بازار داخلی و خارجی باشیم.

وی در خصوص برنامه‌ریزی هلدینگ در حوزه لوازم خانگی نیز خاطرنشان کرد: در حوزه لوازم خانگی محصولات پارس که نامی آشنا برای مصرف‌کننده ایرانی است در تلاش هستیم تا با تفاهم نامه‌های صورت گرفته با شرکت‌های خارجی از لحاظ کیفی محصولات را ارتقا بخشیم و همچنین استراتژی خود را از B&B به B&C تغییر دهیم و همچنین با رایزنی‌های صورت گرفته بتوانیم وارد بازارهای حوزه CIS شویم.