عضو هیات رئیسه اتاق ایران از اهمیت استفاده از ظرفیت بازار سرمایه برای تامین مالی یاد کرد و ادامه داد: با توجه به افزایش حجم درخواست تسهیلات بانکی از سوی واحدهای تولیدی و دشواری تامین مالی این واحدهای تولیدی توسط بانک‌ها، به ویژه در وثیقه‌‌گذاری ضروری است دریچه‌های دیگری را برای تامین مالی بر روی واحدهای تولیدی باز کنیم و واحدهای تولید از سایر راه‌ها به‌ویژه ورود به بازار سرمایه نسبت به تامین مالی خود اقدام کنند. وی از ظرفیت‌‌های قابل توجه بازار سرمایه در کرمانشاه یاد کرد که متاسفانه آن‌طور که باید از آن استفاده نشده و تاکید کرد: با وجود آنکه کرمانشاه از نظر سرمایه‌‌گذاری مردم در بازار سرمایه رتبه نهم کشور را دارد اما این سرمایه‌ها در استان جذب نشده و واحدهای تولیدی استان از این ظرفیت محروم مانده‌‌اند.

وی معتقد است: این روند باعث شده منافع حاصل از این سرمایه به صنایع و واحدهای تولیدی کرمانشاه نرسد و شرکت‌‌ها در دیگر استان‌ها از آن بهره‌‌مند شوند.

رئیس اتاق کرمانشاه در ادامه علت محرومیت استان در زمینه جذب سرمایه‌های استان را خانوادگی بودن بیشتر کسب‌وکارهای استان و عدم آگاهی واحدهای تولیدی استان از این مزیت دانست و افزود: به همین منظور و برای افزایش سطح آگاهی کسب و کارهای استان از این مزیت، اتاق بازرگانی کرمانشاه اقدامات متعددی را انجام داده است.

وی انعقاد تفاهم‌‌نامه‌‌ای با بورس منطقه‌ای کرمانشاه را از مهم‌ترین این اقدامات برشمرد و گفت: پیرو تفاهم‌نامه برگزاری این رویداد در دستورکار قرار گرفته است.

کاشفی اظهار امیدواری کرد: این رویداد، شروعی برای پذیرش واحدهای تولیدی استان کرمانشاه در بورس و فرابورس و بهره‌‌مندی آنها از سرمایه‌های استان باشد و بتوانیم از این فرصت برای تامین مالی صنایع، شرکت‌‌ها و طرح‌ها در استان استفاده کنیم. در ادامه این نشست  محمود گودرزی، مدیرعامل شرکت بورس اوراق بهادار ضمن خوشامدگویی و تشکر از رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه درباره طرح پیشنهاد برگزاری همایش تامین مالی غرب کشور با همکاری بورس منطقه‌‌ای گفت: سیاست‌های جدید شرکت بورس بر نقش‌‌آفرینی بیشتر تالارهای منطقه‌‌ای تاکید دارد و به این منظور از ظرفیت‌‌های اتاق‌‌های بازرگانی می‌توان استفاده کرد.

وی با تاکید بر پایین بودن نقش بازار سرمایه در تامین مالی طرح‌ها آمادگی شرکت بورس برای ورود به این حوزه در استان‌ها را اعلام کرد. گودرزی با اشاره به برگزاری همایش تامین مالی غرب کشور که با همکاری مشترک شرکت بورس اوراق بهادار تهران و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی کرمانشاه انجام می‌شود، افزود: باید هماهنگی‌های لازم برای آنکه شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان در این همایش زمان بیشتری داشته باشند و مدل کسب‌و‌کار خود را ارائه دهند انجام شود.

وی اضافه کرد: بعد از همایش دبیرخانه تامین مالی غرب کشور در بورس منطقه‌‌ای کرمانشاه شروع به فعالیت خواهد کرد که به عنوان یک حلقه واسط در منطقه عمل کرده و به درخواست‌‌هایی که وجود دارد سریعا رسیدگی می‌کند.

گودرزی برگزاری این رویداد را قدمی خیر و یک کار خوب و مثبت برای منطقه غرب کشور به ویژه استان کرمانشاه دانست و افزود: تمام همکاران در شرکت بورس اوراق بهادار تهران تمام‌قد پای کار هستند و هماهنگی‌های لازم با شرکت‌های تامین مالی برای حضور در این همایش را انجام خواهند داد.

وی به اهمیت پنل نشست مدیران استان با مدیران بازار سرمایه کشور اشاره کرد و گفت: در این پنل با توجه به اینکه استاندار کرمانشاه و مدیران دستگاه‌های استان و کسانی که در استان کرمانشاه طرح دارند در یکسو و شرکت‌‌های تامین مالی در سوی دیگر قرار دارند از این رو این پنل می‌تواند شروعی برای تامین مالی پروژه‌های استان باشد. در ادامه این نشست جزئیات همایش و پنل‌‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت.