حالا وقتی مک‌‌‌میلیان می‌‌‌خواهد جایی برود، با یک اپلیکیشن روی گوشی، از سرویسی به نام RIDE یک مینی‌‌‌ون تویوتا رزرو می‌کند و در نزدیک‌‌‌ترین محل سر راه، سوار می‌شود و به مقصد می‌‌‌رسد. مک‌‌‌میلیان ۳۲ ساله که کارمند دفتری یک شرکت تاسیساتی است، می‌‌‌گوید: «برای رفت و آمدم به آزادی بیشتری رسیده‌‌‌ام. این سرویس نهایتا دو یا سه نفر را سر راه سوار می‌کند و سریع‌‌‌تر به مقصد می‌‌‌رسد. در ضمن برای من خیلی راحت‌‌‌تر است که سفرم را با گوشی خودم برنامه‌‌‌ریزی کنم.» حمل‌‌ ‌و نقل عمومی بر حسب تقاضا که به آن «میکروترانزیت» هم گفته می‌شود، در حال رواج یافتن در آمریکاست؛ به‌‌‌ویژه در شهرهای کوچک، حومه شهرها و مناطق روستایی.

این ایده که از مدل کاری تاکسی‌‌‌های اینترنتی اوبر و لیفت گرفته شده، به افراد امکان می‌دهد با اپلیکیشن روی گوشی هوشمند خود برای مسیری که می‌‌‌خواهند درخواست دهند. معمولا یک ون کوچک که چند مسافر برای همان مسیر دارد، با کرایه‌‌‌ای کمتر از تاکسی، در یک مکان مشخص مثل ایستگاه اتوبوس آنها را سوار می‌کند و در نزدیک‌‌‌ترین منطقه به مقصد، آنها را پیاده می‌کند. گاهی از این ون‌‌‌ها برای رسیدن به وسایل حمل‌‌‌ونقل عمومی در مرکز شهر استفاده می‌شود.  آژانس‌‌‌های ترانزیت که این سرویس را ارائه می‌کنند، می‌‌‌گویند می‌‌‌خواهند منعطف‌‌‌تر باشند و برای کسانی که مدت‌‌‌ها منتظر اتوبوس می‌‌‌مانند، روش‌های جایگزین ارائه دهند. همچنین امیدوارند رانندگانی را که از طی کردن مسیرهای طولانی اتوبوس خسته شده‌‌‌اند، جذب کنند.

اسکات بورگن، مدیر «انجمن جامعه حمل‌‌‌ونقل آمریکا» می‌‌‌گوید این روش، حمل‌‌‌ونقل عمومی را در جوامعی که برای مدیریت چنین خدماتی مشکل دارند، منطقی‌‌‌تر می‌کند. البته برخی منتقدان هم می‌‌‌گویند میکروترانزیت برای آژانس‌‌‌های حمل‌‌‌ونقل عمومی هزینه‌‌‌برتر و ناکارآمد است و آنها باید در عوض روی ارتقای خدمات اتوبوسرانی فعلی کار کنند. برخی آژانس‌‌‌ها از میکروترانزیت برای پوشش مناطقی استفاده می‌کنند که هیچ‌گاه حمل‌‌‌ونقل عمومی نداشته‌‌‌اند. برخی از آنها هم جایگزین خطوط اتوبوسرانی کند و ناکارآمد شده‌‌‌اند. حتی یکسری مسیرهای ثابت اتوبوسرانی منحل شده و میکروترانزیت جای آنها را گرفته است.  شهر والدوستا در ایالت جورجیا، سال گذشته برای اولین بار میکروترانزیت و حمل‌‌‌ونقل بر حسب تقاضا را وارد شهر کرد و به گفته شهردار این شهر، در این مدت بیش از ۱۴‌هزار درخواست سرویس در هر ماه داشته است.  طرفداران سرویس میکروترانزیت می‌‌‌گویند در دسترس بودن همیشگی آن، به بهبود کیفیت زندگی آنها کمک کرده است.