سرمایه‌گذاری ۸‌هزار میلیارد تومانی در مازندران

حسین خیریانپور در هفدهمین همایش معرفی تعاونی‌‌‌های برتر مازندران افزود: در شرایط فعلی و برای عبور از وضعیت اقتصادی که ناشی از تحریم‌هاست، باید با روحیه انقلابی و جهادی و استفاده از ظرفیت‌‌‌های موجود وارد میدان عمل شویم تا با ایجاد و توسعه زیرساخت‌‌‌ها، بتوانیم به اهداف مورد نظرمان دست یابیم.

وی با بیان اینکه استاندار مازندران به تسهیل‌‌‌گری در امور مردم، حمایت از سرمایه‌گذاران بخش خصوصی و واگذاری کارها به مردم اعتماد و اعتقاد راسخ دارد، اظهار کرد: حمایت تشکل‌های تعاونی و دانش‌‌‌بنیان‌‌‌ها راهبرد اساسی برای برقراری عدالت اجتماعی، توسعه اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در مازندران است که باید تمام دستگاه‌های اجرایی در راستای تحقق شعار اهتمام بیشتری داشته باشند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار گفت: با دستور استاندار، احیای ۹۴ حوضچه تکثیر و پرورش ماهی آزاد در روستای رودبارک کلاردشت با رهاسازی ۶۵‌هزار قطعه ماهی آزاد و با سرمایه‌گذاری ۲۵‌میلیارد ریالی در کمتر از یک ماه دوباره احیا و به چرخه تولید بازگشت.

خیریانپور با بیان اینکه با تلاش فعالان اقتصادی و تشکل‌های بخش‌خصوصی می‌توان در جهت تعمیق فرهنگ تعاون در جامعه و تقویت این تشکل مردمی گام برداشت، اظهار کرد: تعاونی‌‌‌ها در تحقق شعار سال رهبری نقش بی‌‌‌بدیل و اثرگذاری دارند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران تصریح کرد: تعاونی‌‌‌ها می‌توانند با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان با افزایش بهره‌‌‌وری و اشتغال‌زایی مناسب و اصولی در تحقق شعار سال رهبری نقش اثرگذاری ایفا کنند.

خیریانپور با بیان اینکه بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی، نظام اقتصادی کشور باید بر پایه سه بخش دولتی، تعاونی و خصوصی با برنامه‌‌‌ریزی منظم و صریح استوار باشد، گفت: لازمه توسعه بخش تعاون و حمایت همه‌جانبه و اهتمام بیشتر مسوولان دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط است. وی با اشاره به ظرفیت‌‌‌های موجود در مازندران به‌ویژه در بخش کشاورزی، شیلات و گردشگری گفت: اعتقاد داریم  با توجه به ظرفیت این استان، تعداد تعاونی‌‌‌های فعال به همراه اعضای آنها باید به ۲ برابر وضعیت فعلی افزایش یابد تا بتوانیم به رشد ۸‌درصدی در اقتصاد دست یابیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار مازندران با بیان اینکه تعاونی‌‌‌ها باید با استفاده از ظرفیت شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان علاوه بر افزایش بهره‌‌‌وری و تولید، در اشتغال‌زایی پایدار و اصولی نیز نقش مهم و موثری ایفا کنند، از تشکیل قرارگاه توسعه شرکت دانش‌‌‌بنیان در استان خبر داد و گفت: به این منظور کارگروه توسعه اقتصاد دانش‌‌‌بنیان نیز تشکیل شد.خیریانپور افزود: با توجه به ظرفیت‌های موجود، شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان مازندران و تولیدات آن باید از ۱۹۷ شرکت فعلی به ۲ برابر افزایش یابد و خانه‌‌‌های خلاق نیز باید در تمام شهرستان‌‌‌های استان راه‌‌‌اندازی شود.

وی‌ رشد و توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را از اولویت‌‌‌های مهم و در حال اقدام استاندار مازندران اعلام کرد و گفت: با دستور نماینده عالی دولت در استان، با دستگاه‌های اجرایی که در توسعه شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان سنگ‌اندازی می‌کنند به شدت برخورد می‌شود. در این همایش از ۲۵ شرکت تعاونی برتر مازندران در بخش تولیدی، صنعتی، کشاورزی، شیلات، درمان و توزیعی با اهدای هدایایی تجلیل شد.