مهدی زارع با اشاره به اینکه انتقال مستمر گاز به این استان‌ها با توجه به شرایط آب و هوایی در دستور کار است، افزود: حدود۵هزار کیلومتر خطوط انتقال معادل ۱۴ درصد کل کشور در سایزهای مختلف که حداکثر آن ۵۶ اینچ است در حال بهره‌برداری است و به عنوان یکی از مناطق استراتژیک در شرکت انتقال گاز ایران دارای بالاترین نرخ رشد و توسعه مابین مناطق ده‌گانه کشور است.

وی با اعلام اینکه کریدور انتقال گاز غرب کشور در منطقه ۷ واقع شده افزود: اکنون هشت مرکز بهره‌‌برداری خطوط لوله در شهرهای همدان، کرمانشاه، اراک، بیجار، خرم‌‌آباد، ایلام، سنندج و کوهدشت فعال بوده که علاوه بر بهره‌‌برداری از خطوط لوله، سرویس‌‌دهی به ۲۶۸شیر خودکار و ۱۳۶ ایستگاه حفاظت از زنگ بخشی از خدمات این مرکز علاوه بر تعمیرات و پایش و استمرار انتقال گاز است.

وی گفت: منطقه۷ عملیات انتقال گاز دارای تاسیسات تقویت فشار گاز روی خط ۵۶ اینچ ششم سراسری، تاسیسات تقویت فشار گاز همدان و تاسیسات تقویت فشار گاز بیجار روی خط ۴۸ اینچ سوم آذربایجان و همچنین تاسیسات تقویت فشار گاز اراک روی خطوط ۳۰و ۳۶ اینچ غرب کشور بوده و برای برداشت گاز از خطوط ششم و نهم سراسری نیز دارای چهار ایستگاه کنترل فشار است. همچنین ۹ تاسیسات تقویت فشار گاز روی خطوط ششم و نهم سراسری در شهرهای پلدختر، صحنه، دهگلان و دیواندره احداث خواهد شد.

مدیر منطقه ۷ عملیات انتقال گاز ادامه داد: در این منطقه عملیاتی یک تاسیسات اندازه‌‌گیری گاز در نفت‌شهر برای صادرات گاز به کشورهای همسایه در حال فعالیت بوده که یک‌سوم گاز صادراتی کشور فقط از طریق این تاسیسات انجام می‌شود.

وی در ادامه به اهداف شرکت انتقال گاز منطقه ۷ اشاره کرد و گفت: اطمینان از استمرار و پایداری انتقال گاز در غرب کشور، افزایش بهره‌مندی مردم منطقه از سوخت پاک و بالا رفتن سطح رفاه آنان با توجه به شرایط آب و هوایی سرد منطقه، سعی در تقویت و انتقال گاز جهت صنایع عمده و نیروگاه‌ها و امکان تاسیس صنایع عمده و مطرح در استان‌های همدان، کرمانشاه، مرکزی، لرستان، سنندج و ایلام، افزایش رشد اقتصادی استان‌های غرب کشور و اشتغال این استان‌ها، کاهش آلودگی زیست محیطی، افزایش دانش کارکنان از طریق دوره‌های آموزشی، مقاوم‌‌سازی تاسیسات و ساختمان‌های موجود منطقه از اهداف این شرکت است.