به گزارش روابط عمومی بانک تجارت، ترک‌تبریزی نایب‌رئیس هیات‌مدیره این بانک به عنوان یکی از سخنرانان افتتاحیه این دوره از مسابقات به سیر تحولات ایجاد شده در بخش فناوری اطلاعات بانک‌ها در سه دهه اخیر اشاره کرد و گفت: حضور و نفوذ IT در بانک‌ها همسو با افزایش انتظارات و توقع مشتریان در سه دهه گذشته به خوبی نمایان است و بانک‌ها با استخدام نیروهای متخصص و تاسیس شرکت‌های مختلف در حوزه IT تلاش کرده‌اند زیرساخت‌های خود را در این حوزه ارتقا دهند. وی افزود: ظهور فناوری در بانک‌ها با کامپیوترهای بزرگ آغاز شد و آرام آرام دستگاه‌های خودپرداز، تلفن‌بانک، همراه بانک و... به عرصه خدمات بانکی ورود کردند و اکنون نیز بحث بانکداری باز و سرویس‌های بانکی دیجیتالی مطرح است. بانک تجارت با درک شرایط موجود، از سال‌های قبل نسبت به ایجاد شرکت تکنو تجارت اقدام کرد که این شرکت تعدادی از شرکت‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها را تحت پوشش دارد.

این در حالی است که بانک تجارت در سال‌های اخیر در بحث همکاری با صندوق نوآوری و شکوفایی و در حوزه پرداخت تسهیلات و تعهدات به این دسته از شرکت‌ها عملکرد قابل توجهی را بر جای گذاشته است. تبریزی با اعلام آمادگی بانک تجارت برای همکاری با شرکت‌های دانش‌بنیان و فین‌تک‌ها در حوزه طراحی سرویس‌ها و خدمات بانکی یادآور شد: همه سرویس‌های ارائه‌شده در بانکداری خرد به صورت دیجیتالی نیز قابل ارائه است و ارائه این خدمات به زودی در شعب بانک‌ها حذف خواهد شد. بانک تجارت در استراتژی جدید خود افزایش نفوذ در بازار مشتریان شرکتی، اصناف و مشتریان خرد را مد نظر قرار داده و اطمینان داریم ادامه و گسترش همکاری بانک با شرکت‌های دانش‌بنیان در زمینه طراحی محصولات جدید اثرات مثبتی را برای دو طرف به ارمغان خواهد آورد.

وی در خاتمه با اشاره به اینکه بانک تجارت حمایت از شرکت‌های دانش‌بنیان را در اولویت برنامه‌های خود دارد گفت: در سیستم بانکی و در حوزه نرم‌افزار با چالش‌هایی روبه‌رو هستیم. بسیاری از اپلیکیشن‌های موجود در سیستم بانکی با زبان‌های برنامه‌نویسی قدیمی نوشته شده که مهاجرت از این سیستم‌ها را دشوار کرده است. همچنین عدم آشنایی کامل برنامه‌نویسان با فرآیندهای بانکی و تحریم‌های سال‌های اخیر نیز بانک‌ها را با کمبود دانش و ایجاد موانعی در پروسه مهاجرت روبه‌رو کرده است.