به گزارش «دنیای‌اقتصاد»، شمس‌‌‌الدین موسوی مدیرعامل گروه پتروپارس در حاشیه امضای این دو تفاهم‌نامه گفت: رویکرد جدید در گروه پتروپارس در استفاده از توان شرکت‌های دانش‌بنیان، پیش از اینکه مقام معظم رهبری سال ۱۴۰۱ را به نام شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان نام‌گذاری کنند، شروع شده بود.

موسوی با بیان اینکه بومی‌‌‌ شدن و استفاده از توان شرکت‌های داخلی در اولویت فعالیت گروه پتروپارس قرار گرفته است، افزود: از مهم‌ترین چالش‌های ما در فاز ۱۱ بحث فشارافزایی چاه‌ها بود که شرکت توتال ادعا کرده بود با روش‌های مختلفی قادر به انجام این کار است، اما بنا به دلایلی از جمله تحریم‌ها از این فاز خارج شد.

مدیرعامل گروه پتروپارس با بیان اینکه بحث فشارافزایی فاز۱۱ پارس جنوبی پس از ترک توتال همچنان بدون متولی باقی مانده بود، تصریح کرد: بر این اساس از روزی که در این شرکت مستقر شدم، تصمیم گرفتیم در کشور خودمان با همکاری دانشگاه‌ها، پارک‌های علم و فناوری و همچنین مجموعه شرکت‌های دانش‌بنیان این کار را عملی کنیم.

او ادامه داد: بر این اساس حدود ۱۶ سناریو را برای بحث فشارافزایی از چاه‌های فاز ۱۱ تدوین کردیم و طی بهمن و اسفند ۱۴۰۰ و فروردین ۱۴۰۱ با مجموعه‌های مختلف مذاکرات مستمری را در این ارتباط انجام دادیم.

مدیرعامل شرکت پتروپارس افزود: هم اکنون تقریبا شرح کار نهایی و تفاهم‌نامه‌هایی که منعقد شده نیز به منظور مطالعات اولیه فشارافزایی است که این تفاهم‌نامه‌ها عملا مطالعات اولیه و پایه را شروع می‌کند.

این دو تفاهم‌نامه ۲۶ اردیبهشت و در آخرین روز از بیست و ششمین نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی به امضا رسید.