او برای مقابله با برخی از این کمبودهای اساسی در درمان اوتیسم، استارت‌آپ SpectrumAi را با استفاده از یک پلت‌فرم نرم‌‌‌افزاری و هوش مصنوعی تاسیس کرد تا داده‌‌‌های درمان را با نگاهی به آینده جمع‌‌‌آوری کند. این شرکت در اوایل ماه ژوئن توانست از دو صندوق سرمایه‌گذاری و همچنین یک بنیاد خیریه فعال در درمان اوتیسم، ۹‌میلیون دلار سرمایه جمع کند. ماموریت آن به طور خلاصه این است که در فعالیت‌های مبهم و اندازه‌‌‌گیری نشده «تحلیل رفتار کاربردی» (ABA) که نوعی روش درمانی برای اوتیسم است، شفافیت ایجاد کند.

طبق اعلام «مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری» آمریکا، از هر ۴۴ کودک آمریکایی ۱ کودک مبتلا به اوتیسم است و ABA تاکنون متداول‌‌‌ترین روشی بوده که برای درمان این اختلال به کار رفته و تحقیقات متعددی اثربخشی این روش را در کودکان اوتیستیک نشان داده است. روش درمانی ABA انواع مختلفی دارد که یکی از آنها تشویق مثبت است. در این روش، بیمار به خاطر تحقق یکسری اهداف ارتباطی یا پاسخ‌‌‌ درست به سوال‌‌‌های درمان‌‌‌گر خود، جایزه می‌گیرد. یا بیمار در قبال دریافت یک شیء عکس آن را به درمان‌‌‌گر می‌دهد تا زمانی که یاد بگیرد اسم آن را به طور کامل به زبان بیاورد.

اینها ابزارهایی ارزشمند برای افراد مبتلا به اختلال اوتیسم هستند؛ به‌‌‌ویژه کودکانی که مهارت‌‌‌های ارتباطی ضعیف دارند. اما شائو می‌‌‌گوید درمان‌‌‌گرانی که به اشتباه از روش ABA استفاده می‌کنند، می‌توانند آسیب جدی به کودکان بزنند و محرک رفتارهای منفی در آنها باشند. و به گفته او یکی از نقص‌‌‌های اساسی نظام سلامت آمریکا این است که هیچ‌گونه داده‌‌‌های استاندارد جهانی و بی‌‌‌طرفی برای ارزیابی نتایج و افزایش کیفیت درمان در این حوزه وجود ندارد.

به همین دلیل، برخی والدین برای پیدا کردن یک درمان‌‌‌گر خوب و اثرگذار که از ABA استفاده می‌کند، با مشکل مواجه هستند. هدف استارت‌آپ SpectrumAi این است که در این مورد شفافیت بیشتری ایجاد کند و با سنجش نتایج به شیوه تجربی از طریق یک پلت‌فرم دیجیتال، درمان موثرتری ایجاد کند. نرم‌‌‌افزار این شرکت به جای تولید مقاله‌‌‌های بی‌‌‌کیفیت که نظرات شخصی در آنها دخیل است و جلوی جریان موثر ABA را می‌گیرد، به اتوماتیک‌‌‌سازی فرآیند جمع‌‌‌آوری داده کمک می‌کند و اطلاعاتی می‌دهد که در سطح گسترده‌‌‌ای دسترس‌‌‌پذیر است. شائو می‌‌‌گوید مشتریان SpectrumAi را نهادهای بزرگی در صنعت بیمه و بهداشت و درمان آمریکا تشکیل می‌دهند. شائو امیدوار است بهترین نتایج کار شرکتش را با درمان‌‌‌گران ABA به اشتراک بگذارد تا رویکردهای علمی و قطعی برای نیازهای فردی هر کودک اوتیستیک شناسایی شود. او می‌‌‌گوید: «ممکن است یک روش بر کودکی اثرگذار باشد و برای یک کودک دیگر جواب ندهد.»