مدیرعامل بانک تجارت با اشاره به ظرفیت این بانک در ارائه خدمات مناسب و متمایز به فعالان حوزه صنعت گفت: بانک تجارت همواره به عنوان بانکی پیشرو برای ارائه راه‌حل‌‌های کارآمد مالی درحوزه صنعت شناخته شده است و امیدواریم امضای این تفاهم‌نامه، سبب ارائه خدماتی ارزنده و متمایز به شرکت فولاد مبارکه شده و با به‌کارگیری روش‌های نوین بانکی، همکاری مناسبی با این مجموعه داشته باشیم. وی افزود: امضای تفاهم‌نامه با یک گروه حرفه‌‌ای و تعامل درچارچوب قواعد مرسوم با این شرکت بسیار لذت‌بخش است. فولاد مبارکه نگین درخشان صنعت کشور محسوب می‌شود و همکاری با این مجموعه در قالب امضای تفاهم‌نامه خدمت به صنعت کشور بوده و بانک تجارت برای گسترش همکاری‌‌ها با فولاد مبارکه و استفاده حداکثری از این ظرفیت، درصدد تسهیل‌‌گری برای این مجموعه است.

اخلاقی با بیان اینکه بانک تجارت یک بانک حرفه‌‌ای درارائه خدمات به مجموعه‌های صنعتی کشور است، یادآور شد: این بانک صرف نظر از امضای تفاهم‌نامه، آمادگی ارائه خدمات دیگر متناسب با درخواست‌‌های این مجموعه معظم براساس ظرفیت‌‌های موجود را دارد. اجرای طرح‌های توسعه‌‌ای توسط فولاد مبارکه تحسین‌‌برانگیز بوده و مصمم هستیم تا موانع پیش روی این طرح‌ها را برطرف کنیم. طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه اصفهان نیز با ارائه پیشینه‌‌ای از عملکرد این مجموعه و همکاری با بانک تجارت گفت: بسیار خرسندیم که بانک تجارت به این مجموعه اعتماد دارد و این همکاری می‌تواند عامل تداوم موفقیت مجموعه فولاد مبارکه در راستای توسعه و ارائه خدمات هر چه بهتر باشد. امیدوارم با انعقاد این تفاهم‌نامه سطح تعامل فی‌مابین افزایش و ارتقا یابد.

وی با بیان اینکه رسالت اصلی شرکت فولاد مبارکه اجرای پروژه‌های بزرگ ملی است، افزود: این شرکت تلاش می‌کند با احداث پروژه‌های زیرساختی ارزشمند برای صنعت فولاد و اقتصاد کشور ارزش‌آفرینی کند و دراین راه باید با سرمایه‌‌گذاری‌‌های هدفمند، تولید پایدار را در بلندمدت رقم بزنیم تا به سودآوری پایدار برسیم. انتظارداریم بانک‌های کشور ازجمله بانک تجارت که پیشرو درارائه انواع خدمات نوین بانکی به صنایع کشور است با انتخاب شیوه‌های نوین تامین مالی، فولاد مبارکه را یاری دهند. قطعا بانک تجارت برای حمایت بهتر از شرکت‌‌های دانش‌‌بنیان، می‌تواند برنامه‌های سازنده‌‌ای پیشنهاد و ارائه دهد. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با تاکید بر ضرورت حفظ منافع دوجانبه در این تفاهم‌نامه خاطرنشان کرد: قصد داریم در دورنمای چند‌ساله، فعالیت‌‌های شرکت فولاد مبارکه و نهاد‌‌های زیر‌مجموعه را گسترش دهیم و امضای تفاهم‌نامه با بانک تجارت که دارای سوابق و تجربه ارزشمند در همکاری با سازمان‌های بزرگ کشور است این امکان را برای ما فراهم می‌‌آورد.

حمیدرضا شریفیان معاون مدیرعامل بانک تجارت نیز با ابراز خرسندی از امضای تفاهم‌نامه بانک تجارت با شرکت فولاد مبارکه اصفهان گفت: نگاه بانک تجارت در سرمایه‌‌گذاری در حوزه صنعت بسیار مهم است و این مجموعه فولادی نیز جایگاه خاصی نزد بانک دارد و با توجه به تجربه ارزشمند در ارائه خدمات نوین بانکی در صنایع کشور از جمله پتروشیمی به خوبی می‌تواند حتی در شرایط تحریم‌ها نیز براساس ظرفیت‌‌های موجود مدل‌های تامین مالی مناسبی را برای مجموعه فولاد مبارکه ارائه دهد.