به گزارش روابط عمومی فولاد مبارکه، وزیر صنعت، معدن و تجارت در سفر خود به استان اصفهان پس از افتتاح پروژه‌های صنعتی در مجتمع فولاد سبا، با حضور در شرکت فولاد مبارکه، از خطوط تولید نواحی فولادسازی و نورد گرم این شرکت بازدید به عمل آورد و اظهار کرد: ما هم تولیدکننده و هم صادرکننده فولاد هستیم، زمانی که قصد تولید الکتروموتور داریم، فولاد الکتریکی را از دیگر کشورها خریداری و وارد می‌کنیم که خوشبختانه فولاد مبارکه در این زمینه کشورمان را از واردات این محصول به کشور بی‌‌نیاز کرد.

سیدرضا فاطمی‌‌امین ادامه داد: فولاد مبارکه با مدیریت بازار فولاد توانست کسری تولید را جبران کند و در حفظ تعادل بازار تاثیرگذار باشد که جای تقدیر دارد.

وی افزود: این شرکت در حوزه فناوری نیز اقدامات موثری انجام‌‌ داده و توانسته با صرفه‌‌جویی قابل توجهی، کمترین میزان مصرف آب را در میان فولادسازان جهان داشته باشد. در زمینه تحقیق و توسعه، اقدامات مثبتی در فولاد مبارکه صورت گرفته که یکی از اقدامات مهمی که در این مجموعه کلید خورده و از دغدغه‌های ما محسوب می‌شود، تولید فولادهای ویژه، نظیر فولادهایی است که در تولید ترانسفورماتورها کاربرد دارد و بسیار مهم است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: همان‌طور که مقام معظم رهبری اشاره کرده‌‌اند، تولید یک جهاد است و این جهاد در برابر دشمن است؛ با وجود اعمال تحریم‌های ظالمانه دشمنان، حجم تجارت خارجی ایران در سال گذشته ۱۲۰ میلیارد دلار بوده و این نشان‌دهنده جهادی است که در تولید و تجارت رقم خورده که جای قدردانی از حرکت جهادگونه رزمندگان و سربازان جبهه صنعت دارد.