شرکت ذوب آهن اصفهان که با نماد «ذوب» در بورس تهران فعالیت دارد، گزارش فعالیت یکماهه خرداد خود را منتشر کرده که براساس آن این شرکت در مجموع ۱۰‌هزار و ۲۴۱‌میلیارد و ۲۲۲‌میلیون تومان فروش داخلی و صادراتی داشته است. این در حالی است که مجموع فروش داخلی و خارجی این شرکت در مدت زمان مشابه سال ۱۴۰۰ برابر ۷هزار و ۵۸۵‌میلیارد تومان بوده و در حقیقت فروش امسال آن حدود ۲‌هزار و ۵۰۰‌میلیارد تومان بیشتر از سال قبل است. ذوب آهن اصفهان در فصل بهار امسال بیش از ۵‌هزار و ۷۳۰‌میلیارد و ۶۹۸‌میلیون تومان از محل فروش تیرآهن، میلگرد، کلاف، ریل، شمش کالایی، شمش چدن، نبشی و ناودانی و فرآورده‌‌های جانبی به‌‌دست آورده است. این رقم یک‌هزار و ۸۷۸‌میلیارد تومان از رقم ۳هزار و ۸۵۲‌میلیارد تومان فروش این شرکت در سه‌ماه نخست سال ۱۴۰۰ بیشتر است و رشدی حدود ۳۲‌درصدی را نشان می‌دهد.

گزارش فعالیت یکماهه ذوب آهن اصفهان که روی سامانه کدال منتشر شده، حکایت از آن دارد که این شرکت ۲۰۸‌هزار و ۹۵۱ تن تیرآهن تولید کرده و به میزان ۲هزار و ۶۷۷‌میلیارد تومان فروخته است. این در حالی است که میزان تولید تیرآهن این شرکت در سه‌ماه نخست سال قبل برابر ۱۷۳‌هزار و ۷۰۱ تن و مبلغ فروش آن هم ۲هزار و ۲۸‌میلیارد تومان بود.

ذوب آهن اصفهان همچنین در سه‌ماه نخست امسال تقریبا تولید میلگرد خود را از ۶۴‌هزار و ۴۱۲ تن به ۱۰۶‌هزار و ۵۰۷ تن رسانده و رشدی چشمگیر را به ثبت رسانده است. با این حال تعداد تولید کلاف و ریل در این شرکت نسبت به مدت مشابه سال قبل با افت همراه بوده است. «ذوب» در فصل بهار امسال ۴هزار و ۱۸۹ تن کلاف و ۲هزار و ۵۹۳ تن ریل تولید کرده است. از سوی دیگر تولید شمش کالایی این شرکت از ۷‌هزار و ۴۷۷ تن در سه‌ماه نخست سال ۱۴۰۰ به ۴۴‌هزار و ۲۶۱ تن در سه‌ماه نخست امسال افزایش یافته و تقریبا ۶ برابر شده است. تولید شمش چدن ذوب آهن اصفهان هم از ابتدای امسال تا پایان خردادماه بیش از ۳‌هزار تن بیشتر از فصل نخست سال قبل بوده و به ۲۷‌هزار و ۴۴۱ تن رسیده است.