ثبت رکوردهای جدید کیفی در فولاد هرمزگان

وی گفت: ثبت دو رکورد پی‌در‌پی جدید تولید تختال کیفی در اسفند ۱۴۰۰ به میزان ۳۷/ ۹۹درصد و در فروردین ۱۴۰۱ به میزان ۴۵/ ۹۹درصد نشان از برنامه‌های  فولاد هرمزگان بر کیفی‌سازی محصولات دارد.

عطاءالله معروفخانی همچنین بر بهبود کیفی ذوب‌های ریخته‌گری شده اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز میانگین درصد ذوب مطابق سفارش مشتری در سال ۱۴۰۰ برابر ۸۷/ ۹۹درصد بوده که افزایش قابل توجهی داشته است.

وی با اشاره به آزمون تکمیلی مایع نافذ که برای اولین بار به‌طور صنعتی در کشور جهت شناخت عیوب زیرسطحی در تختال‌های تولیدی در این شرکت برنامه‌ریزی و اجرایی شده، افزود: در این بخش نیز میانگین درصد تختال سالم در سال ۱۴۰۰ برابر ۶۸/ ۹۹درصد است.معروفخانی همچنین نتایج به دست آمده را حاصل تعریف پروژه‌های بهبود و نیز تعریف اقدامات استراتژیک سالانه، به‌روزرسانی روش‌ها و استاندارد نوین بازرسی تختال، استفاده از تجربیات موفق در سطح هلدینگ فولاد مبارکه در قالب انتقال دانش فنی، ارتباط نزدیک با مصرف‌کنندگان و مشتریان فولاد هرمزگان و دریافت بازخورد کیفی مستمر برای تعریف بهتر و هدفمند برنامه‌های ارتقای کیفیت محصولات دانست.

وی  با تاکید بر اینکه تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان تختال در بازارهای جهانی محدود هستند و رقابت شدید در این عرصه وجود دارد، تصریح کرد: تولید تختال با کیفیت مطلوب از اهمیت و جایگاه ویژه‌ای در فولاد هرمزگان برخوردار است و شرکت‌هایی در رقابت موفق خواهند بود که بتوانند با کمترین هزینه با کیفیت‌ترین تختال را تولید و عرضه کنند و بر این اساس ترسیم ماموریت استراتژیک فولاد هرمزگان، مبنی بر تولید تختال با کیفیت مطلوب و با قیمتی رقابتی است.

مشکلات رویه‌های گمرکی حوزه صادرات و ترانزیت بررسی شد

همچنین در دیدار معروفخانی با  مدیرکل گمرکات استان هرمزگان با اشاره به اینکه نیمی ‌از فعالیت‌های گمرکی کشور در استان هرمزگان انجام می‌پذیرد، نقش گمرکات استان هرمزگان در تولید را کلیدی خواند و گفت: همکاری و تعامل فولاد هرمزگان و گمرکات استان می‌تواند موجب افزایش تولید و اشتغال‌آفرینی در استان هرمزگان شود.  مدیرعامل فولاد هرمزگان تاکید کرد: فولاد هرمزگان به دنبال دریافت تسهیلات جدید  از گمرکات استان و تعاملات بیشتر است.

وی در این دیدار پیشنهاد صادرات و ترانزیت داخلی بین گمرک شهید رجایی و گمرک منطقه ویژه صنایع معدنی و فلزی خلیج‌فارس را  مطرح کرد.

مدیرکل گمرک شهید رجایی و سرپرست گمرکات استان هرمزگان نیز گفت: نگاه ما به حوزه تولید و صنعت فراتر از یک سخن است و اجازه نخواهیم داد بخشنامه‌های خلق‌الساعه در  تولید خلأ ایجاد کند.

حسین سعیدی  با تاکید بر منویات مقام معظم رهبری در خصوص تولید و اشتغال‌آفرینی تصریح کرد: حوزه صنعت مهم‌ترین زمینه برای سرمایه‌گذاری، تولید و ایجاد اشتغال است، بنابراین ما تمام سعی خود را خواهیم داشت تا در بخش اجرایی هر آنچه در توان‌مان است با ارائه تسهیلات،  به ویژه خدمات شبانه‌روزی و ۲۴ ساعته، ارزیابی کالا در محل کارخانه، قبول ضمانت‌نامه‌ها به مدت یک‌سال برای شرکت‌های تولیدی و...‌ معضلات و مشکلات به وجود آمده در حوزه صنعت را رفع کنیم.

وی همچنین دستور بررسی پیشنهاد‌های مطروحه در خصوص تسهیل فرآیندهای صادرات و ترانزیت را صادر کرد.