شکل‌گیری قاچاق معکوس

نیکوهمت خاطرنشان می‌کند:‌ اختلاف قیمت فروش روغن‌های تولیدی در داخل کشور با بازار کشورهای همجوار، سبب ایجاد رانت و قاچاق معکوس این محصولات به این کشورها شده و سودجویان با بهره‌گیری از این اختلاف قیمت، متاسفانه بخشی از سهمیه روغن مردم عزیزمان را به خارج از کشور قاچاق می‌کنند.

پیشنهاد کاهش قیمت خوراک و افزایش قیمت فروش روانکارهای صنعتی

وی تاکید می‌کند: پیشنهاد ما که از طریق انجمن تولیدکنندگان روانکارهای صنعتی به مراجع مسوول ارائه شده است، کاهش ۱۰ تا ۱۵ درصدی قیمت خوراک و افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی قیمت فروش محصولات است و خواهش و تقاضای ما تسریع در کاهش قیمت خوراک و همچنین افزایش منطقی قیمت فروش است تا از زیان شرکت‌های تولیدی روانکارهای صنعتی جلوگیری شود.

سازمان حمایت با افزایش قیمت، رانت را از بین ببرد

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان یادآور می‌شود: با وجود اینکه قیمت لوب‌کات مصرفی شرکت، در تیرماه سال گذشته از ۱۱ هزار تومان به ۱۸۸۰۰ تومان افزایش یافته، اما بر اساس نظر سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان، همچنان قیمت فروش داخلی محصولات شرکت، ثابت مانده و این در حالی است که علاوه بر افزایش حقوق کارگران از ابتدای امسال، قیمت محصولات مصرفی شرکت، همچون بشکه، برچسب و...  بین ۴۰ تا ۶۰ درصد افزایش داشته است. نیکوهمت با بیان اینکه چهار پالایشگاه اصلی تولید روغن‌های صنعتی کشور یعنی پالایشگاه‌های بهران، ایرانول، نفت پارس و نفت سپاهان از این مشکل رنج می‌برند، می‌گوید: درخواست ما از سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان این است که با افزایش منطقی قیمت فروش محصولات، رانت ایجاد شده را برطرف کنند. به گفته وی، خوشبختانه شرکت نفت سپاهان از نظر ظرفیت تولید و کیفیت محصول تولیدی از بهترین شرکت‌های تولیدکننده روانکارهای صنعتی کشور به شمار می‌رود.

مدیرعامل شرکت نفت سپاهان در خصوص میزان تولید این شرکت نیز می‌گوید: میزان تولید شرکت نفت سپاهان ۷۱۰ هزار تن تولید انواع روغن‌های صنعتی و پارافین است که ۳۰ درصد محصول تولیدی روانه بازارهای داخلی شده و ۷۰ درصد مابقی به دیگر کشورها صادر می‌شود. شرکت نفت سپاهان، در سال‌های متمادی، بارها به عنوان صادرکننده نمونه کشور معرفی شده است. روغن موتورهای ویژه این شرکت موفق به دریافت گواهی‌نامه‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌تایید کیفیت از شرکت‌های «بنز» و «بی.ام.و» شده و مدیران شرکت در پی دریافت این‌ گواهی‌نامه‌ها از دیگر شرکت‌های خودروسازی معتبر دنیا هستند.