تغییر استراتژی سیتی‌بانک کره

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از کره هرالد، این بانک در ماه اکتبر گذشته اعلام کرد واحدهای بانکداری مصرفی خود را تعطیل می‌کند و بیشتر بر مشتریان شرکتی خود به عنوان بخشی از طرح سازماندهی تجاری مجدد گروه در آسیا و اقیانوسیه تمرکز خواهد کرد. همچنین این بانک بر راهکارهای خزانه‌داری و تجارت، خدمات اوراق بهادار، بازار سرمایه، بانکداری شرکتی و بانکداری تجاری به عنوان پنج حوزه استراتژیک کلیدی تاکید کرد.

به گفته مقامات سیتی‌بانک کره، استراتژی جدید این بانک همچنین تعهد به افزایش مدیریت پایدار با تمرکز بر عوامل محیطی، اجتماعی و حاکمیتی است. آنها افزودند شورای ESG بانک به عنوان یک بازیگر کلیدی در افزایش تامین مالی بخش ESG و توسعه راه‌حل برای مشتریان شرکتی و گسترش مشارکت با سهامداران ESG ظاهر خواهد شد.

این بانک از ماه اکتبر مشتریان شرکتی جدیدی را جذب کرده است و طیف وسیعی از محصولات از جمله پوشش ریسک کالا، پرداخت حواله‌های خارج از کشور و راه‌حل‌های مدیریت پول نقد جهانی را به آنها ارائه می‌دهد. این بانک گفت از شبکه‌های جهانی خود برای ارائه پشتیبانی به شرکت‌های محلی در فروش و سرمایه‌گذاری در خارج از کشور استفاده خواهد کرد و در عین حال به آنها کمک می‌کند تا حضور خود را در نوآوری‌های آتی در حال رشد سریع مانند صنایع دیجیتال و بیوتکنولوژی گسترش دهند.

یو میونگ سون، مدیرعامل سیتی بانک کره در جلسه تالار شهر گفت: زمان تغییر و تحول، همچنین بهبود و توسعه فرا رسیده است. من کاملا متقاعد شده‌ام که می‌توانیم با موفقیت در این دوره تحول‌آفرین در راستای رشد پایدار حرکت کنیم. سیتی بانک کره جنوبی درسال ۱۹۶۷ اولین شعبه‌اش را در کره جنوبی راه‌اندازی و با نام Citibank Korea  و با ادغام با بانک KorAm  در سال ۲۰۰۴ میلادی فعالیتش را آغاز کرد.