ضرر 150میلیون یورویی آلیانتس

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از گوگل نیوز، این شرکت اظهار کرد که معتقد است آلیانتس سرمایه‌گذاری ۵/  ۱ میلیارد یورویی خود در روسیه را در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ در خطر می‌بیند و همچنین این غول بیمه خسارت ۵/  ۰میلیارد یورویی شرکت‌های تابعه محلی خود را به عهده می‌گیرد. آلیانتس شرکت خدمات مالی آلمانی است که دفتر مرکزی آن در شهر مونیخ قرار دارد. این شرکت فعالیت‌های اقتصادی فراوانی دارد، ولی تمرکز اصلی آن بر ارائه خدمات بیمه معطوف است. از سال ۲۰۲۰، آلیانتس با بیش از ۱۱۳۴ میلیارد دلار دارایی بر اساس گزارش فوربس، بزرگ‌ترین شرکت بیمه جهان است. درآمد سال ۲۰۲۰ آن نیز بالغ بر ۵/  ۱۴۰ میلیارد یورو شد.  

برنبرگ در ادامه اظهار کرد به نظر می‌رسد این جنگ تاثیر ناچیزی بر موارد ادعای خسارات بیمه‌ای آلیانتس خواهد داشت و تخمین می‌زند که این شرکت حدود ۱/  ۰میلیارد یورو مطالبات بیمه اعتباری تجاری اضافی در شرکت آلیانتس ترید را با آزادسازی ذخایر خود جبران کند. تحلیلگران می‌گویند آلیانتس در سال آینده نیز علاوه بر زیان‌های ناشی از مواجهه این شرکت با روسیه، با چالش‌هایی از جمله تاثیر نرخ‌ بهره بالاتر بر ارزش بازار دارایی‌های تحت مدیریت PIMCO‌، ورودی سرمایه خالص و کارمزدها و افزایش فجایع طبیعی در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ مواجه است. پیمکو شرکت خدمات مالی آمریکایی و چندملیتی است که از شرکت‌های تابعه کمپانی آلمانی آلیانتس به‌شمار می‌آید و با سرمایه در گردشی معادل ۲ تریلیون دلار، به‌عنوان بزرگ‌ترین شرکت در زمینه مدیریت سرمایه‌گذاری در جهان شناخته می‌شود.

با این حال، این شرکت‌ها معتقدند میزان درآمد اصلی آلیانتس از فعالیت‌های بیمه‌ای خود نشان می‌دهد تاثیر این چالش‌ها بر سود عملیاتی آن ناچیز خواهد بود. برنبرگ در ادامه اظهار کرد افزایش نرخ برابری دلار آمریکا در برابر یورو نیز به این امر کمک می‌کند و با رشد ۱۰درصدی، بالغ بر ۵/  ۰ میلیارد یورو به سود عملیاتی آلیانتس اضافه می‌کند و همچنین تخمین زده می‌شود که خرید شرکت‌های آویوا لهستان و آویوا ایتالیا حدود ۳/  ۰ میلیارد یورو به سود عملیاتی آلیانتس اضافه خواهند کرد. آویوا شرکت چندملیتی ارائه‌دهنده خدمات بیمه است که دفتر مرکزی آن، در شهر لندن، انگلستان مستقر است. این شرکت با ۴۳ میلیون مشتری در ۲۱ کشور جهان، از نظر میزان درآمد سالانه، در رتبه ششم از بزرگ‌ترین شرکت‌های بیمه جهان قرار دارد.

برنبرگ افزود: در نتیجه، ما پیش‌بینی‌های خود را برای سود عملیاتی گروه و درآمد خالص یک درصدی برای سال‌های مالی ۲۰۲۲،  سال ۲۰۲۳ و همچنین سال مالی ۲۰۲۴ کاهش می‌دهیم. ما رتبه خرید سهام خود را با این فرض تکرار می‌کنیم که آلیانتس مطالبات باقی‌مانده خود را تا ماه اوت ۲۰۲۲ به مبلغ ۲ میلیارد یورو تسویه خواهد کرد و ۲ میلیارد یورو خرید اضافی در نیمه دوم سال ۲۰۲۲ اعلام خواهد کرد، البته علاوه بر خرید یک میلیارد یورویی که در حال حاضر در حال انجام است. علاوه بر این، این شرکت در سه ماه اول سال ۲۰۲۲ موارد ادعای خسارات در اثر بلایای طبیعی بالایی را برآورد کرده است که در مجموع شامل ۳۰۰ میلیون یورو برای موارد خسارت ناشی از توفان و سیل در اروپا، ۳۰۰ میلیون یورو برای سیل استرالیا و ۵۰ میلیون یورو اضافی برای رویدادهای طبیعی کوچک است. در نتیجه، برنبرگ افزایش نسبت خسارت ترکیبی سه ماه اول سال ۲۰۲۲ در آلیانتس را بالغ بر ۵/  ۹۴ درصد تخمین می‌زند. با این حال، در حالی که این رقم بالاتر از میزان ۹۳ درصدی شرکت در سال مالی ۲۰۲۲ است، از یک پوشش بیمه اتکایی کلی از ۲/  ۱ تا ۷/  ۱ میلیارد یورو برای کل سال پشتیبانی می‌کند.

با توجه به این موضوع، برنبرگ اضافه کرد که مطمئن است بخش بیمه‌های غیر‌عمر آلیانتس در سال مالی ۲۰۲۲ سود عملیاتی ۹۹/  ۵ میلیارد یورویی را برای این شرکت به ارمغان خواهد آورد که کمتر از هدف ۶ میلیارد یورویی آن است. این شرکت همچنین به تاثیرات منفی افزایش اخیر نرخ‌های بهره ایالات متحده برای پیمکو اشاره کرد و افزود: این اتفاق به این دلیل است که پیمکو عمدتا سرمایه‌گذاری‌هایی با درآمد ثابت را مدیریت می‌کند که ارزش بازار آنها با افزایش نرخ‌های بهره کاهش می‌یابد و منجر به کاهش هزینه‌ها می‌شود. با این حال، برنبرگ اظهار کرد در میان‌مدت، نرخ‌های بهره بالاتر به این معنی است که درآمد سرمایه‌گذاری انباشته در صندوق‌های پیمکو افزایش می‌یابد و معتقد است که این امر منجر به جهش در سود شرکت خواهد شد.