عباس اکبری‌محمدی با بیان اینکه نیاز فولاد مبارکه به گاز برای ارتقای سطح تولید ناخالص ملی امری قابل توجه است، افزود: کمبود گاز برای این صنعت و صنایع مشابه اثرات مخرب زیادی بر تولید و اقتصاد کشور دارد.

وی تصریح کرد: بر این اساس ذخیره‌سازی گاز به صورت مایع را با همکاری شرکت ملی گاز ایران در دستور کار قرار دادیم تا بتوانیم با دستیابی به تکنولوژی مایع‌سازی گاز در داخل کشور، در این زمینه نیز همکاری داشته باشیم.

معاون بهره‌برداری شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: همچنین قرار است یک واحد ذخیره‌سازی گاز به صورت مایع در مجموعه فولاد مبارکه راه‌اندازی شود تا قسمتی از محدودیت گاز را در فصل سرد تامین کنیم. وی با بیان اینکه به منظور ارتقای ظرفیت کشور در استخراج و ارسال گاز طبیعی در شبکه، تفاهم‌نامه‌ای با شرکت صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس داشتیم، افزود: این امر نیز برای مشارکت و سرمایه‌گذاری فولاد مبارکه در توسعه میادین گازی کشور در دستور کار قرار گرفت.

اکبری‌محمدی تصریح کرد: با توجه به اینکه هر دو شرکت فولاد مبارکه و صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس جزو شرکت‌های تراز اول در بازار سرمایه هستند، این تفاهم‌نامه همکاری برای سرمایه‌گذاری در میادین گازی می‌تواند به ارتقای جایگاه کشور در تولید گاز طبیعی کمک کند و همه صنایع را از این توانمندی بهره‌مند سازد.