مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستان  با اعلام خبر فوق گفت: با احداث و راه‌اندازی پتروپالایشگاه ۳۰۰ هزار بشکه‌ای نگین مکران تا اواسط سال ۱۴۰۵ در بندرعباس، ظرفیت تولید سالانه ۱۱ تا ۱۲ میلیون تن محصولات متنوع پتروپالایشی فراهم خواهد شد. این پتروپالایشگاه با خوراک ورودی نفت سنگین و نیمه‌سنگین می‌تواند ۳۵ درصد از محصولات تولید شده را به مواد پیشرفته شیمیایی تبدیل کند.

سیدمجید هدایت درباره حجم سرمایه‌گذاری در این پترو‌پالایشگاه گفت: با توجه به سهم ۳۵ درصدی محصولات پتروشیمیایی در پتروپالایشگاه نگین مکران، برآورد ما از حجم سرمایه‌گذاری بین ۱۱ تا ۱۲ میلیارد دلار است.  به گزارش خبرگزاری فارس هدایت اظهار کرد: طرح پتروپالایشگاه نگین مکران، در دو فاز تعریف شده که در فاز اول قرار است برش‌های نفتا و محصولات پالایشی با عیار بالا تولید شود که در سال ۱۴۰۵ به بهره‌برداری خواهد رسید.

مدیرعامل شرکت سرمایه‌گذاری شستان گفت: در فاز دوم ۱۸ محصول با ۱۸ لیسانس جدید به غیر از لیسانس‌های داخلی تولید می‌شود که امیدوارم بتوانیم در سال ۱۴۰۷ نیز این فاز را تکمیل و به بهره‌برداری برسانیم. با توجه به اینکه خوراک ورودی طرح نفت سنگین است قابلیت دریافت برش‌های بهتر با عیار بالاتری وجود دارد.  هدایت با تاکید بر اینکه پروژه شرکت سرمایه‌گذاری شستان برای احداث پتروپالایشگاه نگین مکران کاملا جدی است از سرمایه‌گذاران داخلی و خارجی دعوت کرد از این فرصت بی‌نظیرکه ذیل تنفس خوراک پیش آمده استفاده کرده و در این طرح سرمایه‌گذاری کنند. هدایت با اشاره به اقدامات این شرکت برای احداث پتروپالایشگاه گفت: متاسفانه در حوزه احداث پتروپالایشگاه‌ها سهل‌انگاری شده است و کشورهای دنیا مثل چین و عربستان از گذشته، احداث این واحدها را به صورت جدی در دستور کار قرار داده‌اند.