به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از رویترز، به گفته سخنگوی ولزفارگو ، کمک مالی این موسسه به سازمان صلیب سرخ آمریکا، سازمان آشپزخانه مرکزی جهانی (WCK) که یک سازمان غیردولتی و غیرانتفاعی است که کمک‌های غذایی را در هنگام بلایا و وقوع فجایایی مانند جنگ ارائه می‌دهد و همچنین سازمان‌های خدمات متحد که از اعضای این سازمان در شرق اروپا حمایت می‌کند، اهدا خواهد شد.

همچنین بنک آو آمریکا کمک مالی خود را در پنج گروه مختلف توزیع می‌کند که شامل شبکه صلیب سرخ و هلال احمر در اوکراین و منطقه، آشپزخانه مرکزی جهانی، تعاونی‌های دولتی و خصوصی برای کمک و امداد، سپاه بین‌المللی پزشکی و پروژه امید هستند.

سپاه پزشکی بین‌المللی یک سازمان جهانی، بشردوستانه، غیر انتفاعی است که به نجات جان و تسکین رنج از طریق آموزش مراقبت‌های بهداشتی، برنامه‌های امدادی و توسعه اختصاص داده شده است.

این بانک‌ها همچنین اظهار کردند که کمک‌های مالی کارکنان خود را نیز برای حمایت از گروه‌های امدادی در اوکراین ارسال خواهند کرد. این در حالی است که اخیرا روسای بانک جهانی و صندوق بین‌المللی پول از همکاری این دو نهاد بزرگ مالی جهان برای افزایش میزان حمایت‌های مالی اضطراری از اوکراین خبر داده بودند.

 از سوی دیگر بانک مرکزی اروپا دستور به تعطیلی شعبه اسبربانک، بزرگ‌ترین بانک روسیه داد و مسترکارت و ویزا دسترسی چند موسسه مالی روسیه را به شبکه خود قطع کردند.