به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از ان‌‌اس انرژی، این همکاری از طریق برنامه سرمایه‌گذاری ۴۰۰ میلیون دلاری BHP در زمینه تغییرات آب و هوایی، تامین مالی خواهد شد و پنج سال به طول خواهد انجامید و به آموزش نسل بعدی محققان و مهندسان این رشته کمک خواهد کرد. این در حالی است که BHP سابقه طولانی در شهر نیوکاسل دارد و سابقه همکاری با دانشگاه نیوکاسل به آغاز تحقیقات مشترک آهن و فولاد در سال ۱۹۵۷ برمی‌گردد. تاسیس موسسه انرژی و منابع نیوکاسل (NIER) در سال ۲۰۱۰ گام بزرگ دیگری در راستای حمایت BHP از جامعه محلی و تحقیقات فولادسازی در این شهر بود.

مرکز تحقیقات مواد آهن‌‌سازی یکی از نخستین مراکزی بود که در NIER ایجاد شد و در سال ۲۰۱۰ برای انجام تحقیقات آهن‌‌سازی در حمایت استفاده از سنگ آهن و زغال سنگ متالورژی BHP در فرآیند فولادسازی معمولی افتتاح شد. تعدادی از افراد از تیم بازاریابی فعلی BHP کار خود را با مرکز فناوری نیوکاسل آغاز کردند، از جمله دکتر راد دوکینو، معاون فروش و بازاریابی سنگ آهن BHP، که در این خصوص اظهار کرد: نوع تحقیقات انجام شده توسط NIER در راستای تلاش‌های جهانی برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای حیاتی است. دکتر دوکینو گفت: انتشار گازهای گلخانه‌‌ای ناشی از فرآیندهای فولادسازی حدود ۷ تا ۱۰ درصد از کل انتشارات تخمین زده شده جهان را تشکیل می‌دهد و این صنعت همچنان یکی از سخت‌‌ترین بخش‌ها در دنیا برای کاهش انتشار کربن است. از این رو تحقیق و نوآوری نقش مهمی در تسریع انتقال صنعت به آینده کم‌کربن دارند.

وی در ادامه افزود: برنامه تحقیقاتی گسترده با دانشگاه نیوکاسل، مکمل مشارکت‌های موجود BHP با مشتریان کلیدی فولادسازی ما در چین، ژاپن و کره جنوبی است. ما در حال پیگیری هدف بلندمدت انتشار صفر خالص گازهای گلخانه‌ای تا سال ۲۰۵۰ هستیم. با درک چالش مسیر انتشار کربن صفر خالص برای این بخش که به سختی کاهش می‌‌یابد به همکاری خود با مشتریان و سایرین در زنجیره ارزش فولاد ادامه می‌دهیم تا انتقال به فولادسازی بدون کربن به سرعت صورت پذیرد.

پروفسور الکس زلینسکی، معاون دانشگاه نیوکاسل، در استقبال از این بودجه گفت کار مداوم NIER به هدایت نوع نوآوری بومی مورد نیاز برای کربن‌زدایی جهان کمک می‌کند. پروفسور زلینسکی افزود: از طریق برنامه استراتژیک خود که توسط دانشجویان، کارکنان و جوامع ما شکل گرفته است، ما متعهد به حمایت از نوآوری مورد نیاز برای نزدیک‌تر کردن جهان به آینده‌ای پایدار با راه‌حل‌هایی برای استفاده از منابع طبیعی و توسعه فناوری‌های جدید انرژی هستیم. وی در ادامه خاطرنشان کرد: این همکاری مستمر با BHP نمونه بارز تعهد دانشگاه نیوکاسل به پیشبرد توسعه فناوری‌ها از طریق تحقیقات صنعتی است و ما مفتخریم که به میراث نوآوری BHP در حوزه اختصاصی NIER ادامه دهیم.