مدیرعامل شرکت مدیریت انرژی امید تابان هور افزود: شرکت‌‌های خرده‌فروشی علاوه بر امکان تامین برق مشترکان خود، اجازه انجام فعالیت بازرگانی برق و خرید و فروش برق و اوراق گواهی ظرفیت در بورس انرژی طی دوره معاملاتی قراردادها را نیز دارند.

این کارشناس صنعت برق ادامه داد: با توجه به ابلاغ مصوبه هیات وزیران در سال‌های ۹۷ و ۹۹، مصرف‌کنندگان بالای ۵ مگاوات باید نسبت به تامین برق خود از طریق نیروگاه‌های متعلق به خود، قراردادهای دوجانبه یا معامله از طریق بورس انرژی اقدام کنند. از این رو با توجه به اینکه به دلایل مختلف مصرف‌کنندگان بزرگ ممکن است تمایلی نداشته باشند خود را درگیر تعقیب روزانه و ساعتی قیمت‌‌ها و پیگیری نوسانات دوره‌‌ای آن کنند. در این حالت شرکت‌‌های خرده‌فروشی که به‌طور تخصصی و حرفه‌ای در بازار برق حضور فعال دارند و می‌توانند با انجام تحلیل‌‌های دقیق اقدام به خرید برق کرده و با فرمول‌‌های معین، برق خریداری شده را در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند.

عسگری در پایان خاطرنشان کرد: شرکت انرژی امید، با تجربه و تخصص و سابقه درخشان در صنعت برق با حضور در حوزه تجارت برق و انرژی به عنوان یکی از ایده‌های نو و با توجه به ظرفیت‌‌های موجود در نظر دارد، نقش فعال و موثری در این حوزه ایفا کند. وی همچنین به پتانسیل‌‌های شرکت انرژی امید در این زمینه از جمله استفاده از ظرفیت‌‌ نیروگاه‌های در اختیار و تحت مدیریت همچنین وجود صنایع هم‌‌گروه با مصرف بالای برق اشاره کرد. طبق دستورالعمل اجرایی پروانه خرده‌فروشی برق ابلاغی مورخ ۲۷/ ۱۲/ ۹۷ معاون امور برق و انرژی وزارت نیرو، پروانه خرده‌فروشی، «اجازه‌نامه‌‌ای است که از طرف وزارت نیرو برای فروش انرژی الکتریکی به مشترک در هر یک از سطوح ولتاژی توزیع، فوق توزیع و انتقال، خرید و فروش برق از بورس انرژی، خرید برق از بازار عمده‌فروشی برق، خرید و فروش حقوق و منافع ناشی از بهره‌‌برداری از ظرفیت نیروگاه یا خرید و فروش گواهی ظرفیت صادر می‌شود.»