Google Adwords یا Google Ads یکی از پربازده‌ترین روش‌های تبلیغات آنلاین بوده که امکان هدف‌گیری دقیق مخاطبان، تجزیه‌وتحلیل آمار بازدید سایت و افزایش نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را فراهم می‌کند. گوگل ادز، بزرگ‌ترین شبکه تبلیغات کلیکی (PPC) موجود در جهان، امکان رشد وب‌سایت کسب‌وکارها را در دو موتور جست‌وجوی بزرگ یعنی گوگل و یوتیوب فراهم می‌کند. در کنار آنها، گوگل پلی نیز به عنوان موتور جست و جو برای اپلیکیشن‌ها فعالیت دارد. به‌طورکلی، انواع تبلیغات در گوگل ادز شامل گوگل ادوردز، گوگل دیسپلی ادز، دیسکاوری ادز، نصب اپلیکیشن، جیمیل ادز، یوتیوب ادز و شاپینگ ادز می‌شود.

تا اینجا همه چیز عالی به نظر می‌رسد، اما این تمام ماجرا نیست. تحریم‌ها سبب شده تا کسب‌وکارهای ایرانی به‌راحتی نتوانند از امکانات این سرویس استفاده کنند. از سوی دیگر، لزوما هرکسی که در حال جست‌وجو در گوگل است به دنبال خرید نبوده و ممکن است از روی کنجکاوی یا پیدا کردن جواب یک سوال به جست‌وجو بپردازد و این موضوع موجب هدر رفتن بودجه تبلیغ‌کننده می‌شود. گزارش‌گیری از تبلیغات در گوگل موضوع مهمی است که می‌تواند بر موفقیت یک کمپین تبلیغات آنلاین تاثیر قابل توجهی داشته باشد.

فرست ادز، یکی از شرکت‌های زیرمجموعه پلتفرم تبلیغات آنلاین یکتانت بوده که در مرداد ۱۳۹۹ با هدف ارائه سرویس گوگل ادز به کسب‌وکارهای ایرانی و خارجی فعالیت خود را آغاز کرد. فرست ادز با رصد روزانه نتایج تبلیغات در گوگل و بهینه‌سازی کمپین‌ها در تلاش است تا از یک سو نرخ تبلیغات آنلاین در گوگل را برای کسب‌وکارها بالا ببرد و از سوی دیگر، مسیر انجام تبلیغات در گوگل را برای کسب‌وکارهای ایرانی آسان کند. مشاوره دیجیتال مارکتینگ، بررسی فرآیند ثبت سفارش و پرداخت وب‌سایت کسب‌وکار و بهبود آن در جهت افزایش فروش از دیگر خدمات ارائه شده از سوی فرست ادز است.

بهینه‌سازی حرفه‌ای کمپین‌ها، تمرکز روی افزایش نرخ بازگشت سرمایه کسب‌وکار، ارائه اکانت اختصاصی، پکیج‌های متنوع، ارائه انواع تبلیغات اینترنتی به صورت هدیه، پشتیبانی متمایز، دارا بودن گواهی پارتنر رسمی گوگل و کمپین منیجرهای دارای Certificate رسمی از گوگل از جمله مزایای همکاری با این سرویس است.

یک میلیارد و ۷۰۰ میلیون نمایش تبلیغات، ۴۱ میلیون کلیک روی تبلیغات و ۵ میلیون و ۲۰۰ هزار نصب اپلیکیشن از جمله برخی از آمارهای به‌دست‌آمده توسط فرست ادز تا ابتدای زمستان ۱۴۰۰ بوده است. فرست ادز از دی‌ ۱۳۹۹ توانست گواهی پارتنر رسمی گوگل در ایران را به دست آورد و با دریافت Certificateهای جدید گوگل در تاریخ ۲۲ خرداد ۱۴۰۰، اولین شرکت ایرانی بوده که گواهی‌نامه پارتنرشیپ جدید گوگل را دریافت کرده است.

یکی از مزایای استفاده از سرویس فرست ادز به‌جای دیگر روش‌های بازاریابی دیجیتال و استراتژی‌هایی مانند سئو، توانایی مشاهده سریع نتایج حاصل از تبلیغات در گوگل است. علاوه‌برآن، امکان مشخص کردن میزان دقیق بودجه مورد نظر نیز این انتخاب را پیش روی کسب‌وکارها قرار می‌دهد که هر زمانی که خواستند، تبلیغ خود را لغو کرده یا مبلغ کمتری به آن اختصاص دهند. از دیگر مزایای استفاده از تبلیغات آنلاین در گوگل، می‌توان به ابزارهای تجزیه و تحلیلی که در اختیار کاربران قرار می‌گیرد اشاره کرد که به آنها اجازه می‌دهد با بررسی مواردی از جمله میانگین هزینه هر کلیک، موقعیت آگهی و…، تصمیمات خود را ارزیابی و در صورت لزوم، تغییراتی را در آن ایجاد کنند.

کسب‌وکارها می‌توانند به کمک سرویس فرست ادز مخاطبان مختلف را بر اساس کلمات کلیدی، محل تبلیغ، مکان، سن، زبان، زمان و دفعات تکرار تبلیغ و دستگاه‌های آنها دسته‌بندی کرده و برای گروه خاصی به نمایش بگذارند. ازآنجا‌که Google Ads یک پلت‌فرم منعطف تبلیغاتی است، هر کسب‌وکار می‌تواند بودجه‌ای متناسب با شرایط و اهداف خود برای آن تنظیم کند.

چشم‌انداز «فرست ادز»

فرست ادز یکی از چشم‌اندازهای پیش روی خود را گسترش همکاری با مشتریان خارجی قرار داده تا بتواند به کسب درآمد ارزی دست‌یافته و به کمک آن، به توسعه خدمات ارائه شده به کسب‌وکارهای ایرانی بپردازد. کسب‌وکارهای مختلف با حجم بودجه تبلیغاتی متفاوت می‌توانند مشتری سرویس‌های ارائه شده از سوی فرست ادز باشند.

کسب‌وکاری که مایل است سایت خود را در رتبه‌های بالاتری نسبت به رقبا در صفحه سرچ گوگل قرار دهد، توسعه‌دهنده اپلیکیشنی که می‌خواهد نصب فعال دریافت کند، کانالی که در یوتیوب به تولید محتوا پرداخته و قصد دارد کانال خود را تبلیغ کند یا کسب‌وکاری که مایل است به مشتریانی که وارد سایت‌اش شده‌اند بدون داشتن ایمیل آنها، ایمیل تبلیغاتی ارسال کند همگی می‌توانند جزو مشتریان بالقوه سرویس‌های ارائه شده از سوی فرست ادز باشند.