سیدحمید حسینی با بیان اینکه صنایع به‌ویژه صنایع فولادی در زمینه آب، هوا و خاک باید کنترل‌‌های لازم را برای مقابله با آلودگی محیط زیست داشته باشند، اظهار کرد: به‌طورقطع هر صنعتی از جمله ذوب‌‌آهن در بدو تاسیس خود، تجهیزات نصبی برای جلوگیری از آلودگی هوا دارد. ذوب‌‌آهن نیز از زمان تاسیس خود تعداد زیادی تجهیزات غبارگیر شامل بگ‌‌فیلتر، الکتروفیلتر، اسکرابر و... را نصب کرده است، همچنین درباره آب نیز تصفیه‌‌خانه‌های آب و پساب را طراحی و نصب کرده و آب‌‌ها تصفیه فیزیکی و شیمیایی می‌شود.

وی همچنین با تاکید بر ضرورت جلوگیری از آلوده کردن خاک اظهار کرد: ذوب‌‌آهن از دیرباز برنامه‌های مدونی در حوزه مدیریت پسماندها داشته و اجرایی کرده است.

مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان گفت: اگر زمانی در یک صنعت ازجمله ذوب‌‌آهن میزان آلاینده‌ها بالا و پایین می‌شود، ناشی از وقوع شرایط اضطراری در فرآیندها و سیستم‌‌های تصفیه آلاینده‌های زیست‌‌محیطی به‌‌صورت مقطعی است که اجتناب‌‌ناپذیرند، اما به سرعت با تعمیرات و نگهداری به موقع برطرف می‌شود. حسینی افزود: در حال حاضر ذوب‌‌آهن در بحث تعمیرات و نگهداری این تجهیزات یک تیم ویژه را برای نگهداری و تعمیر الکتروفیلترهای خود ایجاد کرده است. وی تاکید کرد: در حال حاضر ذوب‌‌آهن از سوی سازمان حفاظت محیط زیست ملزم به پایش آنلاین خروجی‌‌های زیست‌‌محیطی است و به همین منظور تجهیزات مانیتورینگ‌‌ آنلاین روی خروجی‌‌ها نصب شده و اطلاعات آن به شکل برخط به اداره کل محیط زیست استان ارسال می‌شود. مدیر بهداشت و محیط زیست شرکت ذوب‌‌آهن اصفهان با بیان اینکه ذوب‌‌آهن فیلترهای لازم و همچنین سیستم‌‌های پایش را بر عمده خروجی‌‌های خود نصب کرده است، گفت: با توجه به تکنولوژی بالا و خارجی بودن برخی از این تجهیزات و تحریم‌های موجود، ذوب‌‌آهن اقدامات متعددی برای بومی‌‌سازی آنها انجام داده است. حسینی با اعتقاد بر اینکه باید قضاوت‌‌ها نسبت به آلایندگی صنایع را عادلانه کنیم، گفت: باید دید سهم ذوب‌‌آهن و هر صنعت فولادی در آلودگی کل منطقه و استان به نسبت سایر عوامل آلاینده چقدر است.