به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از وب‌سایت automationworld افزایش سرعت انتقال داده‌ها، امکان جمع‌آوری مقادیر زیاد اطلاعات از دستگاه‌های میدانی هوشمند را فراهم می‌کند و به واسطه آن می‌توان کمک‌های صوتی و تصویری زنده از راه دور را از طریق ابزارهای واقعیت افزوده (AR) با کارگران خط مقدم عملیات به اشتراک گذاشت. شبکه اینترنت ۵G آخرین فناوری شبکه سلولی در خانواده استانداردهای مخابراتی LTE (تکامل بلندمدت)، می‌تواند به رفع این مشکلات کمک کند.در حالی که تلاش‌های دیگری برای یکپارچه‌سازی شبکه‌های سلولی یا سایر شبکه‌های بی‌سیم مانند وای‌فای، بلوتوث و Zigbee انجام شده است که قادر به برآوردن نیازهای موارد استفاده صنعتی هستند، اما این تلاش‌ها اغلب به دلیل عدم قابلیت اطمینان، نگرانی‌های امنیتی و محدودیت‌های مربوط به تعداد دستگاه‌های پشتیبانی شده و محدوده ارتباطی، با مانع مواجه شده‌اند. در مقابل، شبکه ۵G نرخ انتقال داده بالا، تاخیر کم و دسترسی وسیعی را ارائه می‌دهد، در حالی که نوید این را می‌دهد که هم ایمن‌تر باشد و هم تقریبا در سطح جهانی به خوبی پشتیبانی ‌شود. با این حال، فناوری‌های جدید مانند ۵G اغلب با چالش‌هایی روبه‌رو هستند. بسیاری از شرکت‌ها تا زمانی که برنامه‌های کاربردی شبکه نسل پنجم در دنیای واقعی بروز پیدا نکرده‌اند، در پذیرش آنها کند هستند. در نتیجه، پروژه‌های آزمایشی و همکاری مشترک بین ذی‌نفعان بخش خصوصی و دولتی اغلب برای تسریع نوآوری فناورانه حیاتی است.

یکی از این تلاش‌ها، در همکاری اخیر بین آرسلورمیتال غول فولادسازی فرانسوی، شرکت مخابراتی Orange Business Services و شرکت اریکسون تامین‌کننده شبکه اینترنت ۵G صورت پذیرفت. با حمایت دولت فرانسه در رابطه با طرح بازیابی فرانسه در سال ۲۰۲۱، این ابتکار با نام فولاد ۵G به موارد استفاده صنعتی از نسل پنجم شبکه اینترنت مطابق با چالش‌ها و الزامات تجاری خاص شرکت آرسلورمیتال فرانسه می‌پردازد.

اریکسون فناوری‌های شبکه ۴G و ۵G را ارائه می‌کند و شرکت خدمات تجاری Orange  به تخصص خود در یکپارچه‌سازی و پشتیبانی این پروژه کمک می‌کند. به طور خاص، شبکه ۵G موارد زیر را برای آرسلور فراهم می‌کند: پوشش گسترده برای تمام سایت‌های صنعتی آرسلورمیتال، چه در داخل و چه در خارج از خانه؛ توان بالای انتقال داده‌ها برای همه دستگاه‌های متصل؛ تاخیر اندک در پشتیبانی وسایل نقلیه خودران و سایر ماشین‌آلات کنترل از راه دور؛ برش شبکه برای تطبیق با فرآیندهای منحصر به فرد هر کسب و کار و امنیت داده‌ها برای اطمینان از محافظت از داده‌های حساس.

اجرای ابتکار فولاد ۵G در کارخانه Dunkirk این شرکت آغاز خواهد شد و پس از آن در Mardyck و کارخانه Florange در منطقه Grand Est مستقر خواهد شد. دو کاربرد کلیدی که این فناوری به دنبال تقویت آن است، تعمیر و نگهداری از راه دور و کنترل خودکار تجهیزات است. در مورد تعمیر و نگهداری از راه دور، کارگران مجهز به تبلت به راحتی می‌توانند اطلاعات را مستقیما در سیستم‌های اطلاعاتی شرکت تایید و ثبت کنند.

علاوه بر این، فناوری واقعیت افزوده به آنها امکان می‌دهد که از راه دور به اسناد، تصاویر یا کارشناسان زنده دسترسی داشته باشند. با توجه به استفاده از وسایل نقلیه خودران، آرسلورمیتال اولین قطار خودران مجهز به شبکه نسل پنجم خصوصی خود را با هدف راه‌اندازی آن در سال ۲۰۲۳ ارائه خواهد کرد. این قطار برای حمل و نقل محصولات بین مراحل مختلف تولید در بزرگ‌ترین سایت‌های شرکت مورد استفاده قرار خواهد گرفت.