مدیرعامل شرکت بیمه «ما» ضمن بیان مطلب فوق، نوآوری را یکی از دغدغه‌های مهم صنعت بیمه عنوان کرد و افزود: برای به‌روزرسانی محصولات بیمه‌ای در کشور و ارائه خدمات در حداقل زمان، راهی جز حرکت به سمت نوآوری و دیجیتالی کردن خدمات نداریم.

حجت بهاری‌فر در این راستا پایین بودن اطلاعات مردم نسبت به محصولات بیمه‌ای و به روز نبودن خدمات را از دلایل پایین بودن ضریب نفوذ بیمه در کشور عنوان کرد و افزود: اگر به دنبال این هستیم تا محصولات بیمه‌ای مناسب عرضه کنیم، اطلاع‌رسانی خوبی دراین حوزه داشته باشیم، فعالیت بیمه‌ای اقتصادی باشد، هزینه‌ها کاهش یابد و راندمان صنعت بیمه بالا برود، راهی جز این نداریم که در حوزه فناوری و نوآوری اقدامات موثری انجام گیرد. وی با بیان اینکه بیمه مرکزی نیز براین موضوع تاکید دارد یادآور شد: صنعت بیمه از بحث فناوری نسبت به سایر حوزه‌ها عقب مانده است هرچند تلاش‌هایی دراین حوزه انجام شده، اما هنوز نتوانسته انتظاراتی  را که دراین حوزه وجود دارد برآورده کند. مدیرعامل شرکت بیمه ما یادآور شد: بیمه کالای ملموسی نیست که بتوانیم به راحتی به مردم عرضه کنیم از این رو انجام اقدامات موثر برای عرضه محصولات بیمه‌ای بسیار حائز اهمیت است.  ما در صنعت بیمه و سایر صنایع دو مشکل اساسی داریم که آن  بحث نوآوری و شکوفایی است. باید دراین راستا تلاش صورت گیرد تا نقش صنایع مختلف از جمله صنعت بیمه در بحث شکوفایی اقتصاد پررنگ‌تر شود که این فرصت درحال حاضر وجود دارد و باید از آن بهره برد.

وی درهمین راستا به نقش مهم صندوق نوآوری و شکوفایی اشاره و خاطرنشان کرد: نیاز‌های صنعت بیمه به  صندوق نوآوری و شکوفایی انتقال داده شده و صندوق هم شرکت‌هایی  را که می‌توانند به صنعت بیمه کمک کنند  معرفی کرده است که امیدواریم با همکاری مناسبی که در حال شکل‌گیری است بتوانیم دراین حوزه موفقیت‌های خوبی به دست آوریم. به گفته بهاری‌فر، صنعت بیمه به دلیل اینکه محصولات متنوع و متعددی در حوزه‌های مختلف دارد، نیازمند این است که ابزارهای نوین را برای ارائه خدماتش به کار گیرد. در فرآیند طراحی و معرفی محصول تا فرآیند صدور بیمه‌نامه و پرداخت خسارت، تمامی ‌آنها می‌تواند با کمک فناوری‌های جدید انجام گیرد و این می‌تواند اتفاق بسیار خوبی باشد. وی در عین حال آشنا کردن مردم با محصولات بیمه‌ای را مهم عنوان کرد و یادآور شد: مردم باید به این باور برسند که با مبالغ کم می‌توانند پوشش‌های مناسبی داشته باشند که این هم به نفع مردم است هم به نفع شرکت‌های بیمه و هم می‌تواند کمکی برای دولت به شمار آید.  به گفته بهاری‌فر، نتیجه این اقدامات قطعا در آینده خودش را نشان خواهد داد.