بر اساس این گزارش در ۹ ماه اول امسال بیشترین فروش داخلی شرکت مربوط به دو محصول دو اتیل هگزانول به ارزش ۱۹ هزار و ۵۴۶میلیارد ریال و پلی پروپیلن به ارزش ۱۸ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال بود.  همچنین بیشترین فروش صادراتی شرکت متعلق به هیدروکربور A۸۰ به ارزش ۱۱ هزار و ۱۸۲ میلیارد ریال و پلی اتیلن سنگین به ارزش ۱۰ هزار و ۳۵۸میلیاردریال بود. پتروشیمی‌ شازند به عنوان یکی از طرح‌های زیربنایی کشور، تولیدکننده انواع مواد پایه پلیمری و شیمیایی است. این شرکت اکنون در حال احداث  واحد صنعتی تولید کاتالیست ROPAC  است. در رآکتور OXO واحد ۲EH که قلب این واحد است از کاتالیستی بر پایه فلز گرانبهای رودیوم (Rh) استفاده می‌شود و این کاتالیست با نام اختصاری ROPAC شناخته می‌شود که در طول سال‌های گذشته توسط شرکت‌های خارجی تامین و با مشکلات فراوان خریداری می‌شد. به دنبال اعمال تحریم‌های بین‌المللی، شرکت پتروشیمی ‌شازند نیز در تامین کاتالیست‌های خاص از جمله کاتالیست بسیار گران‌قیمت ROPAC با مشکلات عدیده‌ای مواجه بود؛ بر همین اساس موضوع بومی‌سازی و تولید کاتالیست ROPAC به عنوان یکی از پروژه‌های استراتژیک این شرکت در واحد پژوهش و فناوری (R&D) تعریف شد و در دستور کار قرار گرفت.

در فاز اول این پروژه که از سال ۱۳۹۱ تا ۱۳۹۵ انجام شد، بازیابی فلز گرانبهای رودیوم از کاتالیست مستعمل و سنتز کاتالیست ROPAC در مقیاس آزمایشگاهی با همکاری شرکت پژوهش و فناوری پتروشیمی‌ (پویش) انجام پذیرفت. در فاز دوم پروژه طی سال‌های ۱۳۹۶ تا ۱۳۹۷، تولید کاتالیست ROPAC به میزان حداقلی برای تست در مقیاس رآکتور صنعتی انجام و در نهایت در بهمن ۱۳۹۷، تست صنعتی اولین نمونه این نوع کاتالیست در رآکتور واحد ۲EH با موفقیت آزمایش شد و کارآیی کاتالیست تولید شده در مقایسه با نمونه مشابه خارجی آن به تایید کارشناسان و متخصصان شرکت رسید.  

هم‌اکنون و در فاز سوم پروژه با عقد قرارداد با شرکت پژوهش و فناوری با استفاده از دانش فنی بومی‌ و تخصص همکاران شرکت، واحد صنعتی تولید کاتالیست ROPAC با همکاری مدیریت طرح‌های توسعه شرکت و همچنین با بهره‌مندی حداکثری از تجهیزات ساخت داخل در حال احداث است که طبق پیش‌بینی‌ها و برنامه‌ریزی‌های عملیاتی، این پروژه تا خرداد  ۱۴۰۱ به بهره‌برداری خواهد رسید.