شماره ۱: معادن Hammersly و Channar

در رتبه نخست مجتمع معادن Hamersley  و Channar ریوتینتو با ۱۱ معدن فعال در منطقه پیلبارا استرالیا قرار دارد. براساس ارقام ارائه شده تا پایان سه ماه سوم سال ۲۰۲۱، پیش‌بینی می‌شود این مجتمع معدنی برای سال‌جاری ۲۰۷.۰۴ میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۲: Northern System

در جایگاه دوم Northern System متعلق به واله در ایالت میناس گرایس برزیل قرار دارد که انتظار می‌رود ۵ معدن فعال آن امسال به تولید ۱۸۵.۰۸ میلیون تن برسد.

 شماره ۳: معادن فورتسکیو

رتبه سوم به معادن شرکت Fortescue Metals  در منطقه غنی از سنگ‌آهن پیلبارا استرالیا شامل Chichester و Solomon و Hedland و‌هاب‌های معدنی غرب مربوط است جایی که انتظار می‌رود امسال به تولید ۱۸۲.۹۳ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۴: منطقه C و Yandi

بزرگ‌ترین معدنکار جهان بی اچ پی با معادن Area C و Yandi در استرالیا در رتبه چهارم قرار دارد. پیش‌بینی شده این مجموعه امسال به تولید ۱۴۷.۸۱ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۵: Newman و Jimblebar

معادن Newman و Jimblebar در پیلبارای استرالیا در جایگاه پنجم قرار دارند که پیش بینی شده امسال به تولید ۱۳۲.۳۶ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۶: Hope Downs و West Angelas

انتظار می‌رود که معادن Hope Downs و West Angelas متعلق به ریوتینتو در پیلبارای استرالیا به عنوان ششمین معدن بزرگ سنگ‌آهن امسال به تولید ۱۵/ ۸۱ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۷: Vargem Grande

در جایگاه هفتم مجتمع Vargem Grande واله با ۵ معدن در برزیل قرار دارد که امسال قرار است به تولید ۹۳/ ۳۰ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره:۸ ۸Sishen

شرکت سنگ‌آهن Kumba با پرداخت پول پس از سود زیاد در معدن Sishen  سرمایه گذاری می‌کند. این شرکت بزرگ‌ترین تولیدکننده مواد اولیه تولید فولاد در آفریقای جنوبی است و مجتمع Sishen متعلق به شرکت سنگ‌آهن کومبا در استان Cape  شمالی آفریقای جنوبی در جایگاه هشتم قرار دارد. براساس برآوردها این معدن قرار است در سال‌جاری ۶۴/ ۲۸میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۹: Itabira

انتظار می‌رود در برزیل سه معدن فعال واله در Itabira بالغ بر ۶۱/ ۲۷میلیون تن سنگ‌آهن در سال جاری تولید کنند.  Itabira اولین سایت معدنی واله است.

 شماره ۱۰: معادن LKAB

معدنکاری سنگ‌آهن LKAB در سوئد متعلق به سه معدن فعال است که قرار است در سال ۲۰۲۱ به تولید ۱۱/ ۲۷ میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۱۱: Robe Valley

پیش بینی می‌شود که فعالیت‌های Robe Valley متعلق به ریوتینتو شامل معادن پیلبارا و Mesa A و Warramboo  استرالیا، امسال ۹۶/ ۲۵میلیون تن تولید سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۱۲: Paraopeba

فعالیت‌های Paraopeba واله در میناس گرایس دارای ۴ معدن فعال است که امسال به تولید ۱۱/ ۲۴ میلیون تن سنگ‌آهن می‌رسد.

 شماره ۱۳: Minas Rio

معدن غول پیکر میناس ریو شرکت آنگلو آمریکن در برزیل رتبه سیزدهم را دارد و انتظار می‌رود امسال ۴۷/ ۲۳میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۱۴: Mont Wright

معدن Mont Wright متعلق به آرسلورمیتال در Quebec کانادا قرار است امسال به تولید ۲۰/ ۲۳میلیون تن سنگ‌آهن برسد.

 شماره ۱۵: Mariana

قطب معدنکاری Mariana واله در برزیل از ۴ معدن تشکیل شده است و انتظار می‌رود امسال ۰۳/ ۲۱میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۱۶: Stoilensky

معدن Stoilensky متعلق به شرکت فولادی Novolipetsk در روسیه از نظر تولید در رتبه شانزدهم قرار دارد و پیش بینی می‌شود امسال ۸۰/ ۱۹میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۱۷: Minas Centrais

انتظار می‌رود معدن Minas Centrais واله در برزیل ۵۲/ ۱۹ میلیون تن سنگ‌آهن در سال جاری تولید کند.

 شماره ۱۸: Carol Lake

معدن Carol Lake ریوتینتو بزرگ‌ترین معدن سنگ‌آهن روباز کاناداست که در استان شرقی Newfoundland واقع شده است. پیش‌بینی می‌شود در معدن Newfoundland امسال ۴۱/ ۱۶ میلیون تن سنگ‌آهن تولید کند.

 شماره ۱۹: Casa de Pedra

معدن Casa de Pedra متعلق به Companhia Siderúgica Nacional SA  فولادساز برزیلی که در برزیل قرار دارد امسال به تولید ۳۶/ ۱۶میلیون تن سنگ‌آهن می‌رسد.

شماره ۲۰: KGOK

فعالیت KGOK متعلق به تولیدکننده فولاد روسیه یعنی Evraz است که امسال به تولید ۲/ ۱۴میلیون تن سنگ‌آهن می‌رسد و فهرست ۲۰ معدن برتر در سال ۲۰۲۱ را تکمیل می‌کند.