افزایش ظرفیت ۵/ ۲برابری شبکه و ۳ برابری مصرف خانگی

 در این نشست  مدیرعامل «مبین نت»  آماری از وضعیت مبین‌نت در دوران همه‌گیری کرونا داد و گفت: «از اول سال ۱۴۰۰ تا به امروز در بخش خدمات انبوه مبین‌نت، بیشترین میزان مصرف اینترنت را در بین اپراتورهای فعال ثبت کردیم و امروز بیش از ۴۲۰هزار خانه به شبکه مبین‌نت متصل هستند. ما از سال ۹۸ و در دوران کرونا در ۳ لایه اصلی شبکه خود، افزایش ظرفیت ۵/ ۲ برابری داشتیم و ترافیک روزانه و میزان مصرف خانگی مبین‌نت به بیش از ۳ برابر افزایش یافته است.» حسین طهرانی گفت: «از سال گذشته ما راه‌اندازی سرویس‌ها روی لایه اتصالات را برای سازمان‌ها شروع کردیم و بیش از ۱۵۰۰ سازمان با گستردگی جغرافیایی پراکنده در سطح کشور با مبین‌نت همکاری می‌کنند.»

رئیس هیات‌مدیره در ادامه این نشست از برنامه آینده این شرکت رونمایی کرد و به گفته وی  مبین‌نت با راه‌اندازی این استراتژی به پوست‌اندازی و رشد بزرگ دست پیدا خواهد کرد.

مهدی غیناقی، به تمرکز این برنامه روی IOT اشاره کرد و گفت: «تکنولوژی اینترنت اشیا یکی از موضوعاتی است که مبین‌نت به صورت تخصصی به آن ورود می‌کند و از یک سال گذشته کار روی این حوزه شروع شده است. قرارداد اولین اپراتور هوشمند اینترنت اشیای کشور به صورت رسمی در روز‌های گذشته با شهرداری تهران و سازمان آتش‌نشانی تهران امضا و مبین‌نت به عنوان اولین اپراتور هوشمند حریق شهر تهران معرفی شد.»  تحول دیجیتال، موضوع دیگر در چشم‌انداز ۵ ساله مبین‌نت است که طبق توضیحات رئیس هیات مدیره این شرکت فرآیند‌های آن شروع شده و مدل‌های آن در حال طراحی است که در ماه‌های نزدیک برای استفاده سازمانی از آن رونمایی خواهد شد. مهدی غیناقی با توضیح درباره وضعیت تکنولوژی ۵G این شرکت ادامه داد: «تکنولوژی ۵G هم در دستور کار آینده مبین‌نت قرار دارد. تعدادی سایت راه‌اندازی شده، اما به دلیل مسائل اقتصادی روند آن به کندی پیش می‌رود و در تلاش هستیم در سال‌ آینده روند راه‌اندازی این تکنولوژی در کشور را توسعه داده و سریع‌تر این سرویس را در اختیار کاربران مبین‌نت قرار دهیم.» رئیس هیات‌مدیره شرکت ارتباطات مبین‌نت درباره آینده خدمات سازمانی این شرکت گفت: «در بحث خدمات سازمانی، مبین‌نت ارائه‌دهنده خدمات سازمانی شرکت همراه اول است و مجری دو محصول خدمات سازمانی و اینترنت اشیا همراه اول خواهد بود و روند انتقال این دو سرویس به مبین‌نت در حال انجام است. دوستان ما در واحد سازمانی در کنار محصولات خود محصولات همراه اول را هم ارائه می‌دهند. می‌توان گفت این همکاری در گروه همراه اول  و حتی کشور بی‌سابقه بوده و پیش‌بینی می‌شود در سال آینده رشد چشم‌گیری داشته باشد.»