سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، ۱۹ دوره است که مسابقات ملی مهارت را در ایران برگزار می‌کند. در این دوره، برای اولین بار این مسابقات با همکاری بخش خصوصی و متخصص این حوزه برگزار شده است. رشته شبکه از قدیمی‌ترین رشته‌های حوزه آی‌تی در مسابقات ملی و جهانی است که تا پیش از این مدال‌های رنگارنگ ملی و جهانی را نصیب خود کرده است. ۱۴ شرکت‌کننده در دو روز این مسابقات با یکدیگر به رقابت پرداختند و برای نخستین‌بار طی ۱۹ دوره مسابقات ملی، نرجس سواعدی به‌عنوان اولین مدال‌آور دختر در این رشته، مدال برنز را از آن خود کرد.  پارسا یوسفی، کارشناس مسوول رشته شبکه در این دوره از مسابقات ملی مهارت که برنده مدال نقره چهل‌وپنجمین دوره مسابقات جهانی مهارت (WorldSkills۲۰۱۹)  روسیه در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه و استواردار ابر آروان نیز هست، درباره مسابقات جهانی مهارت توضیح می‌دهد:‌ «در اطلاع‌رسانی مسابقات ملی مهارت در ایران ضعف وجود دارد و مردم به شکل شایسته درباره مسابقات مهارت در سطح ملی و جهانی آگاهی ندارند.» یوسفی درباره تفاوت این دوره از مسابقات ملی مهارت با دوره‌های پیش، می‌گوید:‌ «به‌دلیل شیوع کرونا وقفه بسیاری در برگزاری مسابقات ملی مهارت ایجاد شد. به همین دلیل مشارکت‌کنندگان این دوره به اندازه مشارکت‌کنندگان دوره‌های پیشین، از مسابقات ملی و جهانی مهارت ذهنیت ندارند و با فرهنگ آن آشنا نیستند. در این مدت تلاش کردیم برای جبران این موضوع با شرکت‌کنندگان به‌شکل مستقیم صحبت کنیم تا آشنایی آنها از مسابقات جهانی بیشتر شود.»

احمدرضا ملاپور، مدیر رشته پردازش ابری که برنده مدال افتخار چهل‌وچهارمین دوره مسابقات جهانی مهارت، مدال‌آور طلای رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه در سیزدهمین دوره مسابقات ملی مهارت و ناخدای فنی ابر آروان است، درباره تجربه خود از مشارکت در مسابقات ملی و جهانی مهارت می‌گوید:‌ «شرکت در این مسابقات با روشن کردن جزئی مسیر رشد در رشته مدیریت سیستم‌های تحت شبکه نقش بسیار پررنگی در زندگی حرفه‌ای من داشته است. دامنه سرویس‌هایی که در این مسابقات ارائه می‌شود، پوشش‌دهی و بلوغ کافی را برای مسلط کردن شرکت‌کنندگان در رشته‌های مختلف داراست. به همین دلیل شرکت در این مسابقات برای من خیلی تاثیرگذار بود.»

ملاپور درباره اهمیت برگزاری مسابقات جهانی مهارت می‌گوید:‌ «مسابقات جهانی مهارت بزرگ‌ترین رویداد مهارتی است که هر دو سال در دنیا برگزار می‌شود و تمام کشورهای توسعه‌یافته و در حال توسعه‌ از اروپا، آمریکا و آسیا در آن شرکت می‌کنند. این مسابقات بیش از ۵۰ رشته مختلف در چند دسته‌بندی اصلی مانند صنعتی، خدماتی، و فناوری اطلاعات دارد. هر رشته با پیچیدگی خاص خود، دانش فنی بالایی را برای شرکت در آزمون لازم دارد. از اهمیت این مسابقات جهانی همین اندازه بگویم که در افتتاحیه و اختتامیه‌های این مسابقات روسای جمهور و وزرای کشور میزبان حضور دارند.»