به گفته وی، نیاز است که علاوه بر نگاه ملی، اهداف و برنامه‌های فرامنطقه‌ای و بین‌المللی بخش معدن مورد حمایت این صندوق قرار گیرد. معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: با جذب مشاور می‌توان اهداف جدید را ترسیم کرد به طوری که در دوره‌های ز‌مانی متفاوت، اقدامات و عملکرد را به صورت کمی، پایش و رصد کرد.

 صدور ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه در هفت ماه ۱۴۰۰

مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری‌های معدنی نیز در این نشست از رشد بیش از دو برابری عملکرد صندوق (در صدور بیمه‌نامه) طی هفت ماه امسال، نسبت به سال گذشته خبر داد.

فرید دهقانی با ارائه گزارش عملکرد صندوق گفت: از ابتدای امسال تا پایان مهرماه، ۹۶۱ میلیارد تومان بیمه‌نامه توسط این نهاد صادر شد در حالی که عملکرد کل سال ۹۹ برابر با ۴۷۵ میلیارد تومان بود. وی با بیان اینکه ۱۹۶۷ میلیارد تومان بیمه‌نامه نیز آماده صدور است، پیش‌بینی کرد: عملکرد این صندوق تا پایان سال ۱۴۰۰ به ۲هزار میلیارد تومان برسد.

دهقانی درباره عملکرد اشتغال این نهاد تصریح کرد : اقدامات فوق سبب اشتغال مستقیم ۹۳۰ نفری در بخش معدن و صنایع معدنی شده و پیش‌بینی می‌شود با صدور بیمه‌نامه‌های جدید، ۱۸۰۰ شغل مستقیم دیگر به رقم فوق افزوده شود.

مدیر عامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی خاطرنشان کرد: مطالبات جدیدی به ارقام گذشته اضافه نشده و سال به سال در حال کاهش مانده مطالبات صندوق هستیم.

وی درباره برنامه افزایش سرمایه گفت: امسال در پی تحقق سرمایه ۱۶۰۰میلیارد تومانی هستیم تا بتوانیم در آینده ضمن تنوع‌بخشی به نوع خدمات، با کمک بانک‌ها تسهیلات بیشتری به حوزه معدن ارائه دهیم. دهقانی تصریح کرد: افزایش سرمایه صندوق تا ۵هزار میلیارد تومان را در برنامه داریم.

 کاهش ۴۰درصدی بوروکراسی

به گفته وی، از سال ۹۶تاکنون، با حذف مراحل زائد، شاهد کاهش ۴۰درصدی بوروکراسی در فرآیند صدور بیمه‌نامه شده‌ایم. مدیرعامل صندوق بیمه سرمایه‌گذاری فعالیت‌های معدنی درباره برنامه‌های توسعه‌ای و جدید این نهاد گفت: حمایت از استارت‌آپ‌ها، تقویت همکاری‌ها برای تامین و ساخت ماشین‌آلات معدنی، اکتشاف به ویژه عمیق، حفاری، اکتشاف عناصر استراتژیک و عناصر نادر، پایلوت‌های نیمه صنعتی و تولیدات در مقیاس نیمه صنعتی و با تکنولوژی بالا و تولید محصولات جانبی با هدف حفظ محیط‌زیست از این جمله هستند. دهقانی افزود: در سال ۱۴۰۰ برای نخستین بار حمایت از شرکت‌های حفاری را در مجموعه اقدامات خود قرار داده‌ایم. در این نشست جمشید ملارحمان عضو هیات عامل ایمیدرو، امیر خرمی‌شاد معاون برنامه‌ریزی و توانمندسازی و حسام مقدمعلی معاون طرح‌های توسعه معادن و صنایع معدنی ایمیدرو و همچنین سمیه خلوصی مدیر برنامه‌ریزی و نظارت استراتژیک و امید امامی، ‌مدیر معدن ایمیدرو نکاتی درباره اقدامات این صندوق و همچنین پتانسیل‌های موجود برای همگامی ‌اهداف این نهاد با ایمیدرو و توسعه بخش معدن و صنایع معدنی ارائه کردند.