به گزارش روابط عمومی سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو)، به نقل از وب سایت فایننشال نیوز مدیا، گروه مطالعات بین‌المللی مس طی ویدئو کنفرانسی که با حضور نمایندگان دولت‌ها و مشاوران صنعت مس کشورهای پیشرو در تولید فلز سرخ برگزار شد، از چشم‌انداز روشن تولید فلز سرخ در سال ۲۰۲۲ میلادی خبر داد. در این کنفرانس مباحث کلیدی تاثیرگذار بر بازار جهانی مس مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

صنعت مس طی سال‌های اخیر شاهد فراز و فرودهایی بوده است. تحلیلگران به این نتیجه رسیدند پس از اینکه تولید معادن مس جهان سه سال بدون تغییر ماند، پیش‌بینی می‌شود در مجموع، تولید سال ۲۰۲۱ میلادی شاهد رشد ۱/ ۲درصدی باشد. همچنین انتظار می‌رود میزان تولید جهانی فلز سرخ در سال ۲۰۲۲ میلادی ۹/ ۳درصد افزایش یافته و در برخی کشورها به ویژه پرو به میزان پیش از همه‌گیری ویروس کرونا بازگردد.

 رشد ۴/ ۲درصدی مصرف مس تصفیه شده در سال آینده

گروه مطالعات بین‌المللی مس گزارش داد، اغلب پروژه‌های تولید کنسانتره مس در حال تولید هستند و منجر به رشد تولید این محصول خواهد شد.

قرنطینه ناشی از همه‌گیری ویروس کرونا در سال ۲۰۲۰ میلادی کاهش موقتی مصرف مس تصفیه شده را به دنبال داشت، اما انتظار می‌رود مصرف مس تصفیه شده در سال ۲۰۲۱ بدون تغییر نسبت به سال گذشته ثبت شود. در حالی که پیش‌بینی می‌شود در سال ۲۰۲۲ میلادی شاهد رشد ۴/ ۲درصدی خواهد بود.