آزمایش پلت‌فرم جدید سنگ‌آهن  در «فورتسکیو»

این شرکت یک قرارداد اولیه با ارائه‌دهنده پلت‌فرم تجارت کامودیتی‌های پرتقاضا با نام GLX Digital برای فروش سنگ‌آهن در پلت فرم GLX Connect منعقد کرده است و در صورت رسمی‌شدن این معامله، فورتسکیو سهامدار کوچکی در این شرکت فناوری ستاره‌دار خواهد شد.

سیستم GLX Connect با اجازه دادن به فروشنده برای طراحی و مدیریت شرایط حراج خود روی یک پلتفرم دیجیتال و حفظ اطلاعات بازار در فرآیند مزایده، به فروشنده قدرت می‌بخشد.

این پلت‌فرم که در اصل برای تجارت گاز طبیعی مایع (LNG) و نفت ایجاد شده بود، واسطه سنتی بین خریدار و فروشنده را حذف می‌کند و فروشنده را قادر می‌سازد تا با انتخاب شرکت‌هایی که برای شرکت در مزایده دعوت شده‌اند، ریسک طرف مقابل را مدیریت کند.

مزایای ارائه شده به فروشندگان با استفاده از پلت‌فرم GLX Connect در دومین حراج شرکت معدنی Pilbara در ماه سپتامبر نشان داده شد، زمانی که یک نمونه کوچک از کنسانتره اسپودومن غنی از لیتیوم عیار پایین به قیمت بسیار بالای ۲۲۴۰ دلار در هر تن فروخته شد.

دسترسی به GLX Connect طبق شرایط قرارداد سه ساله که هنوز نهایی نشده است، سالانه ۱۰۰ هزار دلار آمریکا برای فورتسکیو هزینه خواهد داشت.

پس از رسمی‌شدن معامله، فورتسکیو سهام کوچکی، کمتر از ۱ درصد، در GLX تصاحب می‌کند و در حین انجام حراج‌ها در پلت‌فرم، سهام بیشتری را نیز کسب خواهد کرد. فورتسکیو این معامله را تایید کرد اما گفت که در ابتدا حجم کمی‌را از طریق این پلت‌فرم عرضه خواهد کرد.

قرارداد با GLX Digital با پیچیده‌تر شدن جنبه بازاریابی تجارت فورتسکیو صورت می‌پذیرد. این شرکت در حال حاضر حداقل شش محصول سنگ‌آهنی از جمله یک محصول با عیار بالاتر را به فروش می‌رساند که برای کاهش تاثیر تخفیف‌های قیمتی بر محصولات با عیار پایین‌تر شرکت طراحی شده است.

این شرکت ممکن است ظرف ۱۳ ماه آینده محصول جدید دیگری را در این پلت‌فرم معرفی کند، زمانی که انتظار می‌رود فروش کنسانتره مگنتیت با عیار آهن بالای ۶۷ درصد را آغاز کند.

فورتسکیو همچنین یک پایگاه ساحلی در بنادر چین ایجاد کرده است که این امکان را به آن می‌دهد تا سنگ‌آهن در حجم کمتر را به طیف جدیدی از مشتریان خود بفروشد که مایل به خرید سنگ‌آهن در حجم‌های بالا از کارخانه‌های بزرگ فولاد نیستند. برای تقویت جذب مشتری در صنعت LNG، شرکت GLX در سال جاری الزامات حاکمیتی را در پلت‌فرم «GLX Connect» خود کاهش داد، که از آن جمله می‌توان به غیر الزام‌آور کردن معاملات اشاره کرد که مشروط به تایید ثانویه بین فروشنده و خریدار خواهد بود.