سطح زیر کشت گندم به ۴ میلیون هکتار رسید

وی  گفت: به‌رغم آنکه پیش‌بینی شده بود که کاهش ضریب نفوذ کود در کشت ۲میلیون هکتار گندم صنف و صنعت جبران شود و از طرفی در اتخاذ سیاست حمایتی پیش‌بینی شده بود که امسال حداقل ۲۰درصد کشت گندم آبی و دیم معادل یک میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار قراردادی شود، اما متاسفانه به علت تعدد در تصمیم‌گیری‌ها این امر با مشکل مواجه شد.

این مقام مسوول گفت: برآوردها حاکی از آن است که سطح زیر کشت گندم آبی و دیم به ۶ میلیون هکتار برنامه برسد و تنها گلایه ما آن است که با وجود ابلاغ وزیر جهاد به کشت قراردادی، این امر باید در اوایل مهر عملیاتی می‌شد که متاسفانه برخی سازمان‌های دولتی خارج از دستورالعمل مصوب عمل کردند که با استمرار این روند در اجرای کشت قراردادی دچار مشکل می‌شویم.

 اجرای کشت قراردادی در‌هاله‌ای از ابهام

وی  گفت: وزیر جهاد طی نامه‌ای به معاون اول رئیس جمهور اعلام کرد که یک روز تاخیر و تعلل در اجرای کشت قراردادی به صلاح نیست، اما با گذشت ۲۵ روز از ارسال نامه هنوز تعیین تکلیف نشده است، در حالی  که کشاورزان و کارخانه‌ها خواستار اعلام نرخ آزاد برای انعقاد قرارداد هستند.

رئیس بنیاد ملی گندم‌کاران در پایان گفت: از معاون اول رئیس جمهور تقاضا داریم که هر چه سریع‌تر جواب نامه وزیر را بدهند چرا که اجرای کشت قراردادی علاوه بر جلوگیری از رانت و فساد، بار بزرگی از دوش دولت بر می‌دارد.