به گزارش روابط عمومی گروه مالی گردشگری، نخستین راند مسابقات کشوری روتکس‌مکس ۲۰۲۱ با حضور ناظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی و با شرکت رانندگانی از استان‌های تهران، کرمان و اهواز در پیست بین‌المللی سوپرکارت سرزمین ایرانیان «آی‌لند» در دو کلاس DD۲ و Senior برگزار شد.

در پایان این رقابت  در کلاسDD۲  به ترتیب سید فرهاد موسوی، حامد شاعری و وحید پایداری به عنوان نفرات اول تا سوم از خط پایان عبور کردند. همچنین در کلاس Senior مهربد شاملی، آرمان رکنی و ایلیا قندهاری رتبه‌های اول تا سوم را کسب کردند. نفرات برتر این مسابقات مجوز شرکت در مسابقات فینال بزرگ جهانی روتکس‌مکس را که با حضور نمایندگانی از ۶۰ کشور و اواخر سال‌جاری میلادی برگزار می‌شود، دریافت کردند.

ناظر فدراسیون موتورسواری و اتومبیلرانی ضمن اعلام رضایت خود نسبت به کیفیت برگزاری مسابقات اظهار کرد: برگزاری مسابقات نشان داد که با توجه به امکانات و زیرساخت‌های موجود در کشور، ایران می‌تواند به‌خوبی میزبان مسابقات بین‌المللی کارتینگ در کلاس‌های مختلف باشد.

حسین زینعلی افزود: ایران در زمینه ورزش کارتینگ در سطح جهانی حرف‌های بسیاری برای گفتن دارد، اما ضعف‌هایی نیز در داخل وجود دارد که فدراسیون به آنها اشراف دارد و در حال پیگیری و رایزنی با وزارت ورزش است تا حمایت‌های بیشتری از ورزش کارتینگ و ورزشکاران این رشته شود.

وی ادامه داد: باید شرایطی فراهم شود تا کارخانه‌های تولیدکننده قطعات خودرو و موتورسیکلت بتوانند به‌عنوان اسپانسر از نخبگان ورزش کارتینگ کشور حمایت کنند.

سرزمین ایرانیان (آی‌لند) به عنوان بزرگ‌ترین شهرک بین‌المللی اقامتی، تفریحی، تجاری، ورزشی، درمانی و آموزشی در ایران، نخستین مجموعه در کشور است که به طور همزمان سه عنوان منطقه نمونه گردشگری بین‌‌المللی (مصوبه هیات دولت)، شهرک نمونه گردشگری (مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری) و منطقه ویژه اقتصادی (مصوبه مجلس شورای اسلامی) را دارد. سرزمین ایرانیان (آی‌لند)، نخستین منطقه ویژه اقتصادی، تفریحی و گردشگری است که در ۳۵کیلومتری جنوب غربی تهران، در مجاورت اتوبان تهران-ساوه و در منطقه زرندیه واقع شده است.