محسن شهباززاده در نشست بررسی مسائل و مشکلات توتون‌کاران گلستان در سالن اجتماعات فرمانداری علی آباد همچنین اظهار کرد: در حال حاضر چهار شرکت ایرانی با کسب استانداردهای لازم از توانمندی صادرات سیگار برخوردارند که از این شرکت‌ها تعهد گرفته شده تا دغدغه کشاورزان برای خرید توتون را از بین ببرند. به گزارش «ایرنا»، وی بیان کرد: برنامه‌ریزی و ساماندهی برای تولید با بهره‌گیری از نظر کارشناسان انجام شده و در سال‌های آینده حمایت از توتون‌کاران افزایش خواهد یافت. رئیس مرکز برنامه‌ریزی و نظارت شرکت دخانیات کشور افزود: به شرکت‌های تولید سیگارت اعلام شده که با اجرای پیمان کشت، متعهد به ارائه خدمات هرچه بهتر در تهیه بذر و ادوات کشاورزی به توتون کاران شوند. شهباززاده همچنین خواستار همراهی بیشتر کمیسیون کشاورزی مجلس شورای اسلامی‌در حمایت از توتون‌کاران در راستای رفع مسائل و مشکلات تولید این محصول شد. گفته می‌شود ۶۵درصد توتون ایران در گلستان تولید می‌شود و ارقام «ویرجینیا» و «بارلی» در علی آباد و گرگان و «باسما» در مینودشت از لحاظ کیفیت بهترین توتون تولید شده ایران است .دوره کشت و برداشت توتون حدود یک‌سال است که هر هکتار کشت توتون ظرفیت ایجاد فرصت شغلی برای پنج تا ۱۰ نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم دارد. استان گلستان با ۶۴۰ هزار هکتار زمین زراعی از قطب‌های مهم تولید محصولات زراعی کشور به شمار می‌رود.

 واکنش شرکت دخانیات ایران به یک خبر

همچنین در خبر دیگری پیرامون این صنعت، روابط‌عمومی ‌شرکت دخانیات ایران اعلام کرد رابطه استخدامی‌ مدیرعامل این شرکت تابع قانون کار جمهوری اسلامی‌ ایران و صندوق تامین اجتماعی بوده است.

روابط عمومی‌شرکت دخانیات ایران در واکنش به خبر «تلاش مدیر بازنشسته دولت روحانی برای ابقا در دخانیات» اعلام کرد:رابطه استخدامی ‌مدیرعامل شرکت دخانیات ایران تابع قانون کار جمهوری اسلامی ‌ایران و صندوق تامین اجتماعی بوده و مطابق ماده ۲۱ قانون مذکور صورت پذیرفته که بازخریدی در زمره هیچ کدام از موارد احصا شده در ماده قانونی فوق‌الذکر نیست.  در ماده ۲۴ قانون کار جمهوری اسلامی‌ایران، تکالیف قانونی کارگر و کارفرما در پرداخت حقوق متعلقه کارگران در هنگام ترک کار و خاتمه قرارداد بیان شده و واژه بازخریدی، عنوان عرفی و مصطلح سازمان‌های کارگری در پرداخت حق سنوات در طول خدمت است که جزو تکالیف کارفرما برای تمامی‌ کارگران است و لذا ارتباطی با  مفهوم «بازخریدی» برای کارمندان تابع قانون مدیریت کشوری در دستگاه‌های اجرایی و دولتی و ضوابط مربوط به آن ندارد.

در این مطلب آمده است: درخصوص نامه اداره کل حقوقی وزارت صمت، به صورت مکتوب پاسخ لازم همراه با مستندات به وزیر محترم وقت صنعت، معدن و تجارت داده شد که در همان زمان نیز مورد رسیدگی قرار گرفت و نظریه شرکت دخانیات ایران تایید شد. در دو سال گذشته پس از اجرای برنامه‌های بهبود، ۵ مجتمع تولیدی کشور که قبلا با ۲۰ درصد ظرفیت فعال بوده‌اند با ظرفیت کامل در دو یا سه شیفت به چرخه کامل تولید برگشتند، رکورد تولید دو سال قبل در سال ۹۹ شکسته شد و شرکت دخانیات ایران در بین شرکت‌های وزارت کار به عنوان شرکت «برتر در جهش تولید» انتخاب شد.