نقش انافتی در اقتصاد کشورها
موارد استفاده از NFT شامل داراییهای مختلفی شده است: مجموعههای مجازی، آیتمهای بازی، آثار هنری دیجیتال، بلیتهای رویداد، املاک و مستغلات، اسناد هویت، گواهینامهها و موارد دیگر. آنها در حال باز کردن جریانهای درآمدی جدید و ایجاد فرصتهایی برای هنرمندان، طراحان بازی، نوازندگان و... هستند. اما چرا به جای نسخههای واقعی منحصر به فرد و غیردیجیتالی این داراییهای نادر، از NFTها استفاده میشود؟ سه دلیل تائید اصالت، مالکیت و انتقال میتواند پاسخ این سوال باشد. به طور مثال دارندگان آثار هنری میتوانند با ایجاد ان اف تی روی بلاکچین برای اثر هنری خود، آن را برای فروش در مزایده معرفی کنند. اگرچه هنوز درباره افق بازار ان اف تیها و ظرفیتهای آن در آینده ابهامهایی وجود دارد؛ اما طرفداران این فناوری نوظهور معتقدند این بازار گسترش پیدا خواهد کرد و همه از آن سود خواهند برد. همچنین ان اف تی باعث عدمکپی آثار میشود. حال این نکته مطرح میشود که چگونه میتوان از این دنیای دیجیتال که برای فعالیت در آن هزینه میشود به منابع و تامین مالی دست پیدا کرد. حتی در برخی از این بازیهای ان اف تی امکان برنده شدن کوین وجود دارد. در حال حاضر شاید بالای هزار بازی غیرمتمرکز وجود داشته باشد که ناظران و برگزارکنندگان این بازیها خود مردم هستند. در این بازیها که در دنیای مجازی ایجاد شده که میتوان در آن خرید و فروش کرد و امکان انجام اقداماتی وجود داشت که در دنیای واقعی با شخصیتهای واقعی وجود دارد، به هر روی ان اف تی کردن اشیا و فروش آنها میتواند در این بازیها باعث درآمد زایی شود. برای مثال در برخی بازیها زمینهایی به فروش میروند و امکان ایجاد بیزینس در یک زمین مشخص وجود دارد. در زمانی که بیزینسی در این بازیها انجام میشود دیگران با استفاده از خدمات و محصولات میتوانند برای شما درآمدزایی کنند. یکی از مزایای این بازیها این است که چون بر بستر بلاکچین ایجاد میشوند امکان دستکاری و تقلب از سمت دارندگان بازی وجود ندارد. البته رشد و توسعه این شرایط ملزومات و زیرساختهای مختص خود را نیاز دارد.