ضرورت رشد و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در بحران کرونا ثابت شد

علیرضا شهبازی افزود: در واقع مردم در دوره شیوع کرونا به عینه دیدند که مجموعه‌هایی تحت عنوان فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند علاوه بر تامین نیازمندی‌های مردم، آرامش را به جامعه ببخشند، به‌طوری‌که این فروشگاه‌های زنجیره‌ای توانستند آن ولع و حرصی را که مردم معمولا در ارتباط با کمبود کالاها و خدمات دارند، پاسخ داده و آرامش را به جامعه بازگردانند.

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: در عین حال فروشگاه‌های زنجیره‌ای تاثیرات مثبتی در راستای تثبیت قیمت‌ها به دنبال دارند و مردم را از آن سرگردانی که معمولا اگر بخواهند اقلامی را تهیه کنند، باید به فروشگاه‌های متعدد و مختلف مراجعه کنند، رهایی می‌بخشند و مشتریان در این فروشگاه‌ها می‌توانند به راحتی مایحتاج موردنیاز خود را تهیه کنند.

وی افزود: بنابراین اگرچه در برداشت اولیه ممکن است این موضوع به ذهن متبادر شود که فروشگاه‌های زنجیره‌ای به‌خصوص در شهرهای کوچک باعث از بین رفتن کسبه‌ها و خرده‌فروش‌های جزء و کوچک شده‌اند، اما در نهایت جایگاه مهم این فروشگاه‌ها به لحاظ نقش اثرگذار در جامعه و ارائه خدمات بهینه به مردم، در این برهه از زمان ثابت شد.

شهبازی در عین حال تصریح کرد: ما دیدیم که در دوره شیوع کرونا در کشورهای اروپایی، چگونه مردم برای تهیه کالاها و خدمات موردنیاز خود هجوم آوردند، اما در کشور ما به لطف فروشگاه‌های بزرگ زنجیره‌ای موجود در سطح کشور، اجناس و کالاهای موردنیاز مردم به وفور عرضه می‌شد.

وی تاکید کرد: بنابراین معتقدم که فروشگاه‌های زنجیره‌ای می‌توانند هم در راستای تثبیت قیمت‌ها و هم در زمینه کمک به خانوارها و عموم مردم نقش اساسی و مفیدی را ایفا کنند.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه ما به طور روزافزون شاهد گسترش و توسعه فروشگاه‌های زنجیره‌ای در سراسر کشور هستیم، گفت: این فروشگاه‌ها به‌خصوص از طریق اتحادیه فروشگاه‌های زنجیره‌ای و در راستای برنامه‌ها و سیاست‌های دولت، می‌توانند کمک‌ها و خدمات زیادی را به مردم ارائه دهند.

این نماینده مجلس همچنین در پاسخ به اینکه با توجه به تنوع قیمت کالاها در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، این فروشگاه‌ها چقدر در تنظیم و توزیع بازار نقش دارند، گفت: فروشگاه‌های زنجیره‌ای، می‌توانند در راستای تثبیت قیمت‌ها و کنترل و نظارت بر توزیع کالاها نقش اساسی ایفا کنند.