به نقل از تجارت نیوز، بازی مرکب (Squid Game) در ابتدا فقط یک سریال سرگرم‌کننده بود که توانست ظرف کمتر از یک ماه، پربیننده‌ترین سریال در ۹۰ کشور شود و با ۱۱۱ میلیون بیننده رکورد بزند. اما تنها کمی بعد از انتشار این سریال، رمزارز اسکویید گیم عرضه شد و ظرف یک هفته پس از معرفی، ۸۶ هزار درصد بازدهی داشت و ارزش بازار جهانی این رمزارز تاکنون به ۵ میلیارد دلار رسیده است؛ پنج برابر ارزش فروش نفت ایران در سال ۹۹، اما ماجرای این سریال به عرضه رمزارز اسکویید گیم ختم نشد و حالا این سریال بازار فروش محصولات خود را دارد. محصولاتی که وارد ایران هم شده یا می‌توان برخی از لوازم آن را سفارش داد تا ۱۳ هفته دیگر از چین وارد شود! براساس دیتاهای دریافت شده از سایت دیجی کالا تنها ظرف ۲۵ روز بیش از ۱۵۰۰ قلم کالای مرتبط با سریال اسکوییدگیم در این فروشگاه آنلاین به فروش رفته است. تقاضا برای برخی از این محصولات چنان بوده که ظرف چند روز، موجودی این محصولات به پایان رسیده است. محصولاتی مانند ماسک نگهبانان بازی.

 ماسک اسکویید گیم چند؟

به نظر می‌رسد «ماسک» در بازی اسکویید گیم یکی از پرتقاضاترین محصولات است. قیمت ماسک بازی اسکویید گیم در فروشگاه‌های مختلف متنوع است. قیمت‌ ماسک از ۱۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. اما گران‌ترین مدل ماسک، ماسک پرچمدار است که قیمت آن از ۳۸۰ هزار تومان شروع می‌شود و تا ۸۰۰ هزار تومان هم می‌رسد. مدیران یکی از پیج‌های اینستاگرامی به تجارت‌نیوز گفت: این ماسک‌ها در ایران تولید می‌شود. تامین دستگاه و متریال‌ این ماسک‌ها هزینه‌بر و زمانبر است. اکنون تیم‌های فیلم‌برداری متقاضی خرید این ماسک‌ها هستند که ساخت هر ماسک بین ۱۶ تا ۲۰ ساعت زمان می‌برد.

 فروش قسطی ماسک اسکوییدگیم

اما برخی از پیج‌های اینستاگرامی می‌گویند ماسک‌ها وارداتی است و واردات آن ۱۳ هفته طول می‌کشد. مسوول یکی از این پیج‌ها درباره شرایط فروش ماسک‌ها به تجارت‌نیوز گفت: قیمت هر عدد ماسک ۱۴۵ هزار تومان است و برای واردات آن از چین ۱۳ هفته کاری طول می‌کشد. این پیج ماسک‌ها را اقساطی می‌فروشد. ۷۵هزار تومان هزینه خرید ماسک را ابتدا می‎گیرد. اما بقیه پول آن را زمان دریافت جنس می‌گیرد. اما دیگر کالاهای این سریال هم متقاضی خود را دارد. مانند آویز تزیینی طرح سریال squid game مجموعه ۱۰ عددی که با ۵۳ درصد تخفیف ۲۱ هزار تومان قیمت دارد. دستبند زنانه اسکویید گیم ۲۹هزار تومان فروخته شده. فیگور مدل اسکویید گیم هم ۲۵۰هزار تومان است. همچنین ساعت مچی آن ۹۱هزار تومان است. همچنین عروسک فیگور مدل اسکویید گیم ۴۴۹ هزار تومان فروخته شده است. جا کلیدی و جا کارتی هم ۱۹ تا ۲۳ هزار تومان است. برخی از پیج‌ها و فروشگاه‌های آنلاین هم پکیج کامل اسکویید گیم را می‌فروشند. یکی از آنها قیمت این پکیج را ۵۰۰ هزار تومان اعلام می‌کند. البته این پکیج شامل لباس نیست!

 تور اسکوییدگیم یک میلیون

اما جدای از ماسک و لباس و ماگ، تور مسابقه اسکویید‌گیم هم برگزار می‌شود. آن‌گونه که مدیر یکی از این تورها به تجارت‌نیوز می‌گوید قیمت این تور دو روزه حدود یک میلیون تومان است. اما افراد اگر برنده شوند می‌توانند جایزه ۱۲ میلیونی بگیرند. جز ایران، دبی و امارات هم اعلام کرده‌اند که به زودی قرار است شرایط بازی اسکوییدگیم را در کشور خود فراهم کنند و این بازی احتمالا به زودی به یکی از جاذبه‌های گردشگری تبدیل شود. سریال بازی مرکب (Squid Game) جدیدترین محصول مشترک پلت‌فرم نتفلیکس و کره‌جنوبی است. سریالی که توانست توجه جهانی را جلب کند و در مدت زمانی کوتاه به یکی از موفق‌ترین محصولات ارجینال نتفلیکس تبدیل شود. بازی مرکب (Squid Game) داستان آدم‌های ورشکسته و نا امید از ادامه دادن به زندگی را روایت می‌کند. آدم‌هایی که قبول کرده‌اند وارد یک بازی به ظاهر کودکانه، اما بسیار خشن‌ و خطرناک شوند. بازی که تنها دو راه برای خروج از آن وجود دارد؛ یا بمیر یا برنده شو.