به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از یورونیوز، این غول فناوری بر اساس بیانیه‌ای که در وب‌سایت خود منتشر کرده و در آن به «محیط تجاری و قانونی چالش‌برانگیز» در این کشور اشاره می‌کند، از اول نوامبر ارائه محتوا برای کاربران در سرزمین اصلی چین را متوقف کرد. یکی از سخنگویان یاهو روز سه‌شنبه به خبرگزاری رویترز گفت: یاهو به حقوق کاربران و اینترنت آزاد متعهد است و ما از پشتیبانی کاربران خود تشکر می‌کنیم.  

اعلامیه یاهو پس از آن منتشر شد که استودیو Epic Games، استودیو بازی آنلاین رایگان بازی فورتنایت، اعلام کرد این بازی را در روز یکشنبه از چین خارج می‌کند. اپیک که بخشی از آن متعلق به غول اینترنتی چینی تنسنت است، گفت سرورهای میزبان نسخه آزمایشی بتای این بازی محبوب را که فقط چینی است، در ۱۵ نوامبر خاموش خواهد کرد. در ماه اوت، دولت چین محدودیت‌های جدیدی را برای بازی‌های ویدئویی برای افراد زیر ۱۸ سال اعلام کرد که آنها را به سه ساعت بازی آنلاین در هفته محدود می‌کند.

این اقدام یاهو همچنین به دنبال اقدام شرکت لینکدین است که ماه گذشته توسط مالک مایکروسافت از چین خارج شد. تصمیم مایکروسافت نشان‌دهنده عقب‌نشینی آخرین شبکه اجتماعی بزرگ متعلق به ایالات‌متحده از چین است. این شرکت گفت محیط عملیاتی چالش‌برانگیزتر و الزامات انطباق بیشتر در چین به این حرکت کمک کرده است. یاهو در چند سال گذشته حضور خود در چین را به شدت کاهش داده بود. قبل از تعطیلی روز دوشنبه یاهو، هنوز یک برنامه هواشناسی و برخی از صفحاتی که مقالات خبری به زبان‌های خارجی را نشان می‌دادند، در این کشور کار می‌کردند.

یاهو در سال ۱۹۹۸ وارد چین شد و در سال ۲۰۱۲ با گروه علی بابا قراردادی برای فروش سهام خود در این غول تجارت الکترونیک منعقد کرد. این قرارداد همچنین باعث شد که علی بابا حق فعالیت یاهو چین را با نام تجاری یاهو تا چهار سال به دست آورد. یاهو چین بعدا سرویس ایمیل و پرتال وب خود را تعطیل کرد، اما این برند تا سال ۲۰۱۵ یک مرکز تحقیقاتی و توسعه جهانی خود در پکن را حفظ کرد. خروج یاهو در حالی صورت می‌گیرد که پکن محدودیت‌های جدیدی را بر شرکت‌های اینترنتی خود در حوزه‌هایی از محتوا گرفته تا حریم خصوصی مشتریان و همچنین قوانین جدید اعمال کرده است. روز دوشنبه، قانون جدید حفاظت از اطلاعات شخصی در چین که برای محافظت از حریم خصوصی داده‌های کاربر آنلاین طراحی شده است، اجرایی شد.