وی در پاسخ به سوالی در خصوص عملکرد خود در سنوات گذشته خاطرنشان کرد: در شرکت سرمایه‌گذاری سعدی به سمت متمرکز کردن سرمایه‌گذاری‌ها در حوزه تخصصی حرکت کرده و در نهایت شرکت را آماده ورود به بورس کردیم.

عامریان ادامه داد: به طوری که در سال گذشته با دراختیار داشتن حدود ۳درصد از دارایی‌های مجموعه شرکت شاهد، بیش از ۷۰درصد سود کل آن در شرکت سرمایه‌گذاری سعدی محقق شد و هم اکنون آن شرکت با سه بار افزایش سرمایه، در حال برنامه‌ریزی برای ورود به بورس است.

وی افزایش مشارکت نیروی کار، بهره‌وری و افزایش تخصص نیروی کار و تبدیل نیروی انسانی به سرمایه انسانی را مهم‌ترین اقدامات برای ایجاد رشد و توسعه اقتصادی کشور عنوان کرد و افزود: در این مسیر می‌توان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین، دانش روز برای بهره‌وری بیشتر منابع سرمایه‌گذاری در زیرساخت‌ها که به تسهیل فرآیند تولید منجر شود، ایجاد نظم مالی و شفافیت، کنترل فشارهای تورمی، سرمایه‌گذاری منابع به جای مصرف آنها و تبدیل دارایی‌های غیرمولد به مولد، به توسعه اقتصادی پایدار رسید.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد تاکید کرد: در دولت مردم، با توجه به رویکرد صحیح اقتصادی و روحیه جهادی مدیران و نگاهی که به اقتصاد ملی و توان متخصصان داخلی وجود دارد، به زودی شاهد ایجاد رشد قابل توجه و توسعه اقتصادی در خور شأن نظام اسلامی خواهیم بود.

وی در مورد مهم‌ترین موانع اجرای سیاست‌های صندوق و دستیابی به اهداف آن گفت: وجود نگاه بخشی به موضوعات صندوق، عدم توجه به منافع آتی بازنشستگان، بی‌توجهی به نیروی انسانی مجرب و زحمتکش و امنیت شغلی آنها، انتصابات غیرتخصصی و سفارشی، دخالت‌های غیرموجه برون‌سازمانی، عدم استفاده صحیح از فرصت‌ها و منابع، نظارت ضعیف، رکود دارایی‌ها و عدم تلاش برای مولد کردن آنها، فقدان روحیه جهادی و... از مهم‌ترین عوامل عدم دستیابی صندوق به اهداف تعیین‌شده است که باید با جدیت و با کمک کارگران، کارکنان و مدیران توانمند صندوق و شرکت‌های تابعه، در مقام اصلاح آن برآییم.

عامریان بازنشستگان فولاد را افرادی دانست که با زحمت و تلاش بسیار و در بدترین شرایط کاری و در معرض حوادث شدید، به اقتصاد این کشور خدمت کرده‌اند و الان بعد از سال‌ها می‌خواهند در آرامش و آسایش، زندگی کنند.

به گفته وی، باید با خدمت صادقانه و بهره گرفتن از همه توان و ظرفیت حداکثری صندوق، ارائه خدمات درمانی مناسب، پرداخت به موقع حقوق‌ها، فراهم کردن خدمات رفاهی مناسب، استفاده از دانش روز در راستای تکریم و تسهیل امور جامعه هدف و مستمری‌بگیران عزیز و کارکنان و کارگران زحمتکش زیرمجموعه صندوق به این عزیزان خدمت کرد.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی فولاد با تاکید بر اینکه باید  قدر زحمات بازنشستگان و کارگران دانسته شود افزود: ما هم باید با تلاش و کوشش و امانتداری به وظیفه‌مان در قبال این بزرگواران عمل کنیم و به معنای واقعی خادم آنها باشیم و قطعا اگر نیت ما خدمت به این قشر زحمتکش باشد، خداوند هم ما را یاری خواهد کرد. وی با ارزشمند خواندن دارایی‌های  شرکت‌های دولتی صندوق فولاد تصریح کرد: اگر درست برنامه‌ریزی و مدیریت شود، می‌تواند نقش مهمی در اقتصاد کشور ایفا کرده و منافع قابل توجهی برای صاحبان صندوق ایجاد کند.

عامریان با بیان اینکه این مجموعه‌های اقتصادی به هیچ وجه در جایگاه مورد انتظار قرار ندارند و اکثرا زیان‌ده هستند یا سود مورد انتظار را ایجاد نمی‌کنند، تاکید کرد: با تدبیر مناسب، تلاش وافر، اصلاح روش‌ها، برخورد با شبکه‌های فساد، استفاده از دانش روز در حوزه فناوری اطلاعات و هوشمند‌سازی بنچ‌مارکینگ ایجاد تحول دیجیتال در صندوق، نظارت دقیق بر فرآیندها تا حصول نتیجه و ... در یک دوره زمانی منطقی، بهره‌وری را افزایش خواهیم داد و ضمن خدمت به توسعه کشور و کارگران خدوم، سود مناسبی را عاید صاحبان صندوق خواهیم کرد.