مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران (ایمیدرو) گفت: در چند سال گذشته ۶۵۰ هزار کیلومتر مربع در قالب ۱۰۷ پهنه معدنی با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت کار اکتشافی صورت گرفته که نتیجه آن اضافه شدن حداقل پنج پتانسیل بزرگ معدنی به هشت معدن بزرگ کشور خواهد بود.

علی اصغرزاده افزود: در سال‌های گذشته ۱۰۰ میلیون دلار در این زمینه هزینه شده و برآورد ارزش افزوده ما از این معادن ۵/ ۱۲میلیارد دلار است که رشد بسیار زیادی داشته است.

وی تصریح کرد: اکتشافات معدنی در سال‌های اخیر به ما نشان داد که از لحاظ منابع انسانی و نیروی متخصص دچار کمبود هستیم و در این زمینه برنامه‌ریزی کردیم تا این چالش‌ها را از میان برداریم.  به گفته  اصغرزاده، یکی از اقداماتی که انجام شد، امضای تفاهم‌نامه سه‌جانبه بین سازمان ایمیدرو، وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی بود که در این تفاهم چند هدف از جمله شناسایی محدوده‌ها و معادن جدید دراستان خراسان جنوبی، ایجاد ارزش افزوده و توسعه اشتغال و درآمد مردم دنبال می‌شود.

مدیر اکتشافات سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران، آموزش نیروهای انسانی استان را از دیگر اهداف این تفاهم‌نامه دانست و تصریح کرد: انتظار داریم سطح تخصصی نیروهای استان خراسان جنوبی را در این پروژه که نخستین بار در کشور اجرا می‌شود، افزایش دهیم.