Untitled-1

 طرح‌های قابل افتتاح در سال 1400

احداث کارخانه تولید کاغذ از کربنات کلسیم الیگودرز، طرح احداث واحد 40 هزار تنی نفلین سینیت، پروژه احداث راه دسترسی به معدن سرب نخلک در استان اصفهان، ساخت کارگاه تصفیه شمش طلا، بهره‌برداری از معدن طلای دره اشکی (شمش طلا)، طرح احداث کارخانه‌های تولید کود فسفاته، طرح تولید سیلیکو متال (مجتمع فروکروم جغتای) و طرح طلای هیرد طرح‌های قابل بهره‌برداری «ایمپاسکو» در سال 1400 است.

طرح‌های مذکور با سرمایه‌گذاری بالغ بر 8 هزار میلیارد ریال برای 520 نفر به صورت مستقیم و 1132 نفر به طور غیر مستقیم اشتغال‌زایی خواهد کرد.

 پروژه‌های در دست اجرا

با بهره‌برداری از 25 طرح و پروژه در دست اجرا توسط شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران شاهد اشتغال بیش از 13هزار نفر نیروی انسانی به صورت مستقیم به شرح جدول ذیل خواهیم بود.

 مهم‌ترین فعالیت اکتشافی

اخذ یک فقره پروانه اکتشافی در محدوده جانجا در استان سیستان و بلوچستان به مساحت 2/ 90 کیلومتر مربع مهم‌ترین فعالیت اکتشافی ایمپاسکو در سال 1400 محسوب می‌شود که جذب سرمایه‌گذار توانمند برای بهره‌برداری از معدن مذکور در دست اجرا قرار دارد و با راه‌اندازی طرح شاهد رونق اقتصادی در استان و کشور خواهیم بود.

 عملکرد اکتشاف

برنامه حفاری اکتشافی شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران در سال 1400 برابر با 79 هزار متر بوده که مطابق برنامه تا پایان مرداد ماه سال‌جاری 27 هزار متر محقق شده است.

 تولید:

در بخش تولید مواد معدنی در 5 ماه ابتدای سال جاری بیش از 35/ 1 میلیون تن مواد معدنی در معادن و کارخانه‌های فرآوری متعلق به شرکت تهیه و تولید مواد معدنی شامل سرب و روی، سنگ آهک، فسفات، کک متالورژی، فروکروم، آنتیموان، نفلین سینیت و طلا تولید شده است، همچنین میزان 5/ 22میلیون تن سنگ‌آهن در معادن متعلق به ایمیدرو با نظارت و مدیریت این شرکت تولید شده است.