سودآوری و ارزش‌آفرینی با مشتری‌مداری

مدیرعامل شرکت فولاد هرمزگان در اجلاس مشتری‌مداری سراسری مدیریت درباره موضوع مشتری‌مداری در این شرکت گفت: ارائه خدمات به موقع با کیفیت مطلوب می‌تواند قلب و جان مشتریان را تسخیر و نام تجاری شرکت را از سایرین متمایز کند. بنابراین ضروری است که نسبت به ارائه خدمات و کیفیت محصولات شرکت دقت بسیار زیادی داشته باشیم.

عطاءالله معروفخانی درباره اهمیت میزان مشتری محوری در شرکت فولاد هرمزگان تصریح کرد: توجه به گرایش مشتریان در واقع نشان‌دهنده اهمیت و توجه ما به نیازها و انتظارات مشتریان است. تحقیقات انجام‌شده گواه این مطلب است که کسب‌وکارهایی که فاکتور توجه به گرایش‌های مشتریان را مهم تلقی می‌کنند، ۸۶درصد بیشتر از دیگران در ایجاد حس اعتماد بین شرکت و مشتری موفق هستند.

 سودآوری و ارزش‌آفرینی با مشتری‌مداری

مدیر عامل شرکت فولاد هرمزگان خاطرنشان کرد: چنانچه  توجه به خواسته‌های مشتریان را جزو اولویت‌های برنامه خود قرار دهیم، مشتریان اشتیاق بالایی نسبت به محصولات شرکت پیدا خواهند کرد و به محصولات شرکت اعتماد خواهند کرد و این امر به‌طور حتم سودآوری و ارزش‌آفرینی زیادی را برای ما خواهد داشت.

به گفته وی، درصورتی‌که خواستار جلب اعتماد مشتری هستیم، باید به گرایش مشتری توجه بیشتری داشته باشیم.

معروفخانی خاطرنشان کرد: مشتری وفادار علاوه بر اینکه نماینده برند ما می‌شود، می‌تواند کسب‌وکار و محصول ما را به سایر مشتریان دیگر و همکاران خود معرفی کند و مشتریان جدیدی را برای محصولات ما جذب کند. این امر جدا از تاثیر فوق‌العاده‌ای که روی شهرت و محبوبیت برند ما می‌گذارد، سودآوری بالایی را برای شرکت تضمین خواهدکرد. وی افزود: هم اکنون  سطح انتظارات مشتریان و نیاز مصرف‌کنندگان با گذشت زمان تغییر کرده است و سطح انتظارات آنها با توجه به اولویت‌هایشان درخصوص خرید محصول کیفی، تحویل به موقع، پاسخگویی سریع و ارائه خدمات مطلوب و تامین پایدار بالاتر رفته و رقابت تولیدکنندگان بر سر حفظ و افزایش سهم بازار بسیار تشدید یافته است. وی افزود: تولیدکنندگان در زمینه قیمت، نحوه پرداخت و تحویل شرایط ویژه‌ای را باید به مشتریان ارائه بدهند تا بتوانند بازار را مدیریت کنند و متناسب با نیاز آنها منافع بلندمدت و پایدار خود را مدنظر قرار دهند.

 اولویت‌های مهم فولاد هرمزگان در مشتری‌مداری

مدیر عامل فولاد هرمزگان تصریح کرد: این شرکت  همواره تلاش کرده است با به‌کارگیری رویکردهای بهبود مستمر و استراتژی‌های توسعه بازار، در راستای جلب نظر مشتریان و ارائه محصولات مطابق استانداردهای روز دنیا، اهداف و برنامه‌های خود را تهیه و تدوین کند.

به گفته وی، فولاد هرمزگان کسب حداکثر رضایت مشتریان خود را به‌عنوان یکی از اولویت‌های مهم در تابلوی اهداف مصور ساخته و سعی می‌کند تا به طرق مختلف  از زمان دریافت درخواست از مشتریان تا زمان تحویل و حتی پس از آن حقوق مشتریان را مد نظر قرار دهد و در هرجای این زنجیره حتی‌المقدور به نیازهای آنها توجه کند.

 اهم اقدامات فولاد هرمزگان در جلب مشتری

معروفخانی خاطرنشان کرد: از اهم اقدامات صورت‌گرفته در راستای جلب رضایت مشتریان می‌توان به سنجش دوره‌ای رضایت آنها، ارائه بازخوردها و اقدامات اصلاحی به مشتریان، تامین کالا مطابق نیاز آنها و نوع کاربرد در محصول نهایی، ارائه تنوع در شرایط پرداخت، تحویل به‌موقع محصولات، بهبود مکانیزم‌های ارتباط با مشتریان اشاره کرد.

مدیرعامل فولاد هرمزگان تنوع در شرایط پرداخت، تخصیص اعتبارات مالی به مشتریان، کاهش زمان پذیرش مشتریان در کمتر از یک هفته کاری، تعریف پروژه مدیریت ارتباط با مشتریان و استقرار آن، تعریف پروژه سیستم پروفایل مشتریان جدید و بالقوه از طریق وب‌سایت شرکت را از دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای جلب مشتری اعلام کرد. وی همچنین  حضور در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی برای ارتباط موثر در جذب و پذیرش مشتریان، کاهش زمان پاسخگویی تجاری در کمتر از یک روز، کاهش زمان پاسخگویی و تعاملات با مشتریان درخصوص شکایات مطرح‌شده در واحد فروش کمتر از سه روز کاری، بهبود ارائه خدمات مشاوره تجاری، تعاملات ویژه با مشتریان در قالب بازدیدهای ادواری، دعوت از مشتریان به شرکت در جلسات مشترک فی مابین  را نیز از جمله اقدامات اصلاحی صورت‌گرفته بر مبنای نظرسنجی انجام‌شده از مشتریان برشمرد. وی تصریح کرد: به‌طور کلی سیاستگذاری‌های مبتنی بر مشتری‌مداری و تکریم مشتریان موجب شده است شرکت فولاد هرمزگان همواره فراتر از الزامات و استاندارد گام بر‌دارد و درصددیم تا در سال‌های آتی نیز به این فعالیت تداوم بخشیم.