به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از CNBC، هواپیمایی دلتا گفت ۱۶۰۰ مسافر در لیست سیاه خود دارد و از اظهار نظر بیشتر در مورد این لیست مشترک مسافران ممنوعه خودداری کرد. مهمانداران پرواز و اتحادیه‌های کارگری خلبانان نیز هشدارهایی را در مورد رفتارهای بی‌نظم مسافران که در طول همه‌گیری ویروس کرونا افزایش یافته است، اعلام کرده‌اند. گزارش‌ها شامل مواردی مانند فریاد، سوء‌استفاده لفظی از خدمه و در موارد نادر، تعرض فیزیکی است. انجمن خدمه پرواز CWA که نماینده حدود ۵۰ هزار خدمه کابین در بیش از ۱۲ خط هوایی است، پیش از این خواستار ایجاد یک پایگاه داده متمرکز از مسافران ممنوع‌السفر هوایی شده بود. اداره هوانوردی فدرال امسال ۴۳۸۵ گزارش در خصوص مسافران بی‌نظم دریافت کرده است که نزدیک به سه‌چهارم آنها مربوط به مسافرانی است که از رعایت دستور ماسک فدرال در هواپیما خودداری کردند.

اداره هوانوردی فدرال در اوایل سال‌جاری سیاست سختگیرانه‌ای را برای این حوادث صادر کرد و پنج‌شنبه گذشته اعلام کرد از آن زمان این میزان ۵۰درصد کاهش یافته است. با وجود این‌، احتمال وقوع شش حادثه در هر ۱۰هزار پرواز بسیار بالا است. اتحادیه‌های کارگری و خطوط هوایی در ماه ژوئن از وزارت دادگستری خواستند مسافرانی را که در پروازها رفتارهای خشونت‌آمیز از خود نشان می‌دهند تحت پیگرد قانونی قرار دهد. شرکت‌های حمل‌ونقل هوایی بزرگ آمریکایی مانند A۴A، دلتا، آمریکن، یونایتد و دیگران اظهار کردند اولویت اصلی هواپیمایی ما ایمنی همه کارکنان و مسافران است و ما متعهد هستیم که با دولت فدرال و شرکای صنعتی خود همکاری کنیم تا سفری ایمن را برای همه مسافران فراهم کنیم. لیست مسافران ممنوع‌السفر از پروازهای خطوط هوایی جدا از لیست سیاه پروازهای ممنوعه فدرال است که توسط مرکز تحقیقات تروریستی اداره تحقیقات فدرال صادر می‌شود. خطوط هوایی آمریکن و ساوت وست ایرلاینز به دلیل نگرانی در مورد اینکه چگونه نوشیدنی‌های الکلی می‌توانند به رفتارهای بد دامن بزنند، الکل نمی‌فروشند. مدیرعامل جدید ساوت وست‌، باب جردن، پنج‌شنبه گذشته به CNBC اظهار کرد انتظار ندارد فروش الکل تا زمانی که دستور ماسک فدرال برای سفرهای هوایی لغو نشود، بازگردد، اقدامی‌ که در حال حاضر برای ۱۹ ژانویه برنامه‌ریزی شده است.

پتر دفزیو، رئیس کمیته حمل و نقل و زیرساخت‌های مجلس نمایندگان ایالات‌متحده، روز پنج‌شنبه گفت رستوران‌های فرودگاه‌ها باید همکاری‌های لازم را داشته باشند تا مسافران نوشیدنی‌های الکلی را با لیوان‌های بیرون‌بر به داخل پروازها نیاورند. او در یک اظهارنظر کتبی پیش از جلسه کمیته درباره خشونت‌های هوایی خاطرنشان کرد هیچ دلیلی وجود ندارد که مسافری بتواند یک رستوران را با یک لیوان نوشیدنی الکلی ترک کند و با آن سوار هواپیما شود.