افزایش سرمایه، تعریف و تکمیل طرح‌های توسعه

وجیه‌الله جعفری، رئیس هیات عامل ایمیدرو در مراسم معارفه مدیر عامل فولادمبارکه با تاکید بر اجرای طرح‌های توسعه‌ای و زیرساختی در فولاد مبارکه گفت: وزارت صنعت، معدن و تجارت و ایمیدرو در تامین مواد اولیه از فولاد مبارکه حمایت می‌کنند.

وی افزود: شرکت فولاد مبارکه در ادامه برنامه‌های توسعه‌ای، باید برنامه‌های جدی‌تری را در بخش زیرساخت با مشارکت بخش خصوصی دنبال کند و در این راه پشتیبانی از بخش تخصصی زیربناها را در دستور کار قرار دهد.

جعفری تصریح کرد: فولاد مبارکه می‌تواند توسعه‌های جانبی برای ایجاد ارزش افزوده در زنجیره فولاد را با هدایت نقدینگی به این بخش تسریع بخشد تا بیش از پیش شاهد توسعه‌یافتگی این مجموعه اثرگذار باشیم.

معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت آغاز به کار دولت سیزدهم را فرصتی برای تحولات جدید در این مجموعه فولادساز خواند و تصریح کرد: انتظار حاکمیت و ایمیدرو از مبارکه، توسعه از طریق همکاری و همدلی، استفاده از توان تخصصی کارکنان و توجه به رفاه نیروی انسانی است.

جعفری ضمن اشاره به جایگاه ویژه مبارکه در صنعت فولاد کشور گفت:  ثبت رکوردهای منحصر به فرد در بخش تولید و فروش فولاد مبارکه، حاکی از این است که توسعه در این مجموعه ادامه دارد.

رئیس هیات‌عامل ایمیدرو افزود: افزایش سرمایه، تکمیل طرح‌های توسعه و تعریف طرح‌های جدید استراتژی‌هایی خواهد بود که توسعه را در این شرکت به همراه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه در کشور نیازمند اکتشافات جدید در عمق هستیم، ادامه داد: با وضع موجود اگر ذخایر معدنی به سرمایه‌گذاری تبدیل شود، به صورت قابل‌ملاحظه‌ای شاهد ارزش افزوده خواهیم بود.

جعفری افزود: در حال حاضر سهم ارزش افزوده معدن و صنایع معدنی ۳۰درصد بخش صنعت و اشتغال آن ۲۶درصد است.

 هدف‌گذاری سرمایه‌گذاری ۳۵میلیارد دلاری

وی افزود: ایمیدرو و شرکت‌های وابسته و تابعه تا پایان سال گذشته ۵/ ۲۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در بخش معدن و صنایع معدنی به ثبت رساندند که تا پایان سال ۱۴۰۴ حدود ۱۲میلیارد دلار به این رقم افزوده خواهد شد.

 برنامه افتتاح ۲ میلیارد دلار طرح برای سال ۱۴۰۰

جعفری تصریح کرد: سال گذشته نیز نزدیک به ۵/ ۳میلیارد دلار سرمایه‌گذاری در این حوزه به ثمر رسید و امسال حدود ۲میلیارد دلار طرح در بخش معدن و صنایع معدنی افتتاح خواهد شد.

 توسعه مداوم کمّی، کیفی و متوازن را در دستور کار خود داریم

محمدیاسر طیب‌نیا مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با بیان اینکه توسعه مداوم کمی، کیفی و متوازن را در دستور کار خود خواهیم داشت، گفت: متعهد هستیم که با تکیه بر سرمایه‌های انسانی گروه فولاد مبارکه و ایجاد توسعه، انگیزه و امید به آینده محیطی بانشاط ایجاد کنیم و زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم.

وی در این مراسم افزود: از تمامی ‌کسانی که پیش از این عهده‌دار سکانداری فولاد مبارکه بودند و هرکدام گام‌های موثری در پیشبرد اهداف این بنگاه صنعتی برداشتند تقدیر می‌کنم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: افتخار من این است که با ۲۱ سال خدمت در صنعت فولاد و سابقه ۵ ساله در این مجتمع عظیم صنعتی، در این دانشگاه، در کنار شما عزیزان مشغول خدمت بوده و خواهم بود.

طیب‌نیا تصریح کرد: فولاد مبارکه را سنگر خدمت بی‌منت به نظام می‌دانم و اعتقاد دارم همچنان که قدرت تسلیحاتی و موشکی، یک عامل بازدارنده برای جمهوری اسلامی‌ است، قدرت اقتصادی و توان کشورمان در صنعت نیز یک قدرت بی‌بدیل بازدارنده است و به‌طور قطع فولاد مبارکه در این راستا نقش ویژه‌ای در کشور ما داشته و همچنان می‌تواند داشته باشد.

وی ادامه داد: شرکت فولاد مبارکه باید پرچم‌دار توسعه، رشد صنعتی و اقتصادی در کشور باشد، چراکه توان رسیدن به این جایگاه را دارد؛ ما باید موتور محرکه و یکی از پایه‌های اقتصادی کشور باشیم و برای دستیابی به این جایگاه، قطعا رکوردزنی در تولید لازم است، اما کافی نیست.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه افزود: توسعه مداوم کمی، کیفی و متوازن و همچنین حفظ سهم فولاد مبارکه و افزایش اثر آن در اقتصاد ملی و صنعت فولاد را در دستور کار خود خواهیم داشت، کما اینکه در گذشته نیز این رویه وجود داشته، امروزه زنجیره فولاد با عدم توازن‌هایی مواجه است.

 فولاد مبارکه برای رفع مشکلات زیرساختی به حمایت دولت نیاز دارد

وی تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه با عدم توازن‌ها، مشکلات حوزه‌های زیرساختی آب، برق و گاز و همچنین تامین مواد اولیه مواجه است که گاه تولید را با مشکل مواجه می‌کند و در صورتی فولاد مبارکه توانایی رفع این مشکلات را خواهد داشت که از حمایت دولت برخوردار باشد.

طیب‌نیا تاکید کرد: چنانچه مشکلات پیش روی شرکت فولاد مبارکه برای تولید برطرف شود، معضلات زنجیره فولاد نیز در کشور برطرف خواهد شد؛ اگر بخواهیم به جایگاه واقعی خود در اقتصاد کشور دست یابیم، نباید از ساختار سازمانی منسجم، مبتنی بر الگوهای متعالی غافل شویم.

وی با بیان اینکه فولاد مبارکه همواره بر تقویت دانش و سرمایه‌های انسانی متعهد و متخصص تاکید داشته و در این زمینه الگوی دیگر صنایع بوده است، خاطرنشان کرد : کارگران و کارکنان شرکت فولاد مبارکه، سرمایه‌های ما هستند و قطعا سرمایه‌گذاری ویژه‌ای در این حوزه خواهیم داشت.

 دوری از حواشی برای دستیابی به اهداف فولاد مبارکه

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه یادآور شد: برای دستیابی به اهداف خود در فولاد مبارکه باید درصدد حفظ خوشنامی‌ و دوری از حواشی به عنوان بنگاه نمونه در تراز جمهوری اسلامی ‌باشیم؛ در تداوم برنامه‌ها و استراتژی‌های گذشته شرکت فولاد مبارکه، برای اصلاح ساختار شرکت‌داری و ضرورت برخی از پایدارسازی‌ها و وحدت ‌رویه‌ها برنامه داریم.

وی ادامه داد: در مسیر جدید شرکت فولاد مبارکه، نیازمند استفاده از تجربه پیشکسوتان عرصه صنعت و فولاد هستیم و قطعا به این مهم اهتمام خواهیم داشت، چراکه نیروی جوانان در کنار تجربه پیشکسوتان و بزرگان فولاد یاری‌رسان ما در این مسیر خواهد بود.

طیب‌نیا با بیان اینکه همه کارکنان در گروه فولاد مبارکه باید در حرکت به سوی پیشرفت نقش ایفا کنند، تصریح کرد: ما موظفیم بستری فراهم کنیم که همه سطوح بتوانند در این توسعه‌ها، رویکردها و برنامه‌ها، خودشان را سهیم بدانند و ایفای نقش کنند.

 ضرورت درک صحیح جایگاه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور و زنجیره فولاد

وی افزود: هر یک از ما در هر جایگاهی که هستیم اگر بخواهیم سازمانی متعالی، متحول و پیشرفته داشته و همچنان شاهد رکوردزنی‌ها باشیم، باید تصور کنیم که در همان سطح سازمانی که هستیم و هر وظیفه‌ای که به ما واگذار شده، در مرکز دنیا قرار داریم. مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه گفت: شرکت فولادمبارکه در حال حاضر شرایط مناسبی دارد و من معتقدم این یک شانس محسوب نمی‌شود و فقط جزو الطاف الهی به گروه فولادمبارکه است.

وی خاطرنشان کرد: این نکته که وزیر صمت، دستیار ویژه خود را در سمت ریاست هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه مامور کرده‌اند، نشان از درک صحیح ایشان از جایگاه فولاد مبارکه در اقتصاد کشور و زنجیره فولاد دارد و نشان می‌دهد در این زمان اگر فولاد مبارکه جهت‌گیری درستی داشته باشد و شرکت‌های زیرمجموعه خود را در جهت اهداف ملی بسیج کند، می‌توان گام‌های بزرگی برداشت که خوشبختانه این مساله به درستی درک شده است.

 باید با ایجاد توسعه و امید به آینده زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم

طیب‌نیا با بیان اینکه به آینده‌ای روشن برای مجموعه بزرگ فولاد مبارکه امیدوار هستم، اذعان کرد: با نیت خالص، حمایت‌های همگان و استعانت از خداوند متعال، مشکلات را پشت سر خواهیم گذاشت؛ وظیفه خود می‌دانیم با تکیه بر سرمایه‌های انسانی مجموعه فولاد مبارکه و ایجاد توسعه، انگیزه و امید به آینده محیطی بانشاط ایجاد کنیم و زمینه‌ساز تجلی همه ظرفیت‌ها باشیم.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه تاکید کرد: متعهد هستم امانتدار نظام مقدس جمهوری اسلامی، شرکت و سهامداران باشم و در راستای تحقق انتظارات میلیون‌ها سهامدار فولاد مبارکه از همه ظرفیت‌های موجود کشور تا آنجا که ممکن است، استفاده کنم.

 طرح‌های توسعه‌ فولاد مبارکه ضامن تامین مواد اولیه صنایع پایین‌دست

علی نبوی رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه و دستیار ویژه وزیر صمت نیز در این مراسم با بیان اینکه طرح‌های توسعه‌ای زیادی برای فولاد مبارکه مطرح شده است، گفت: امیدواریم موانعی که در مسیر پیشرفت فولاد مبارکه است برطرف شود تا این بنگاه بزرگ صنعتی به ظرفیت بالاتری از تولید برسد و در نتیجه آن دغدغه تامین مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی نیز برطرف شود.

وی افزود: طیب‌نیا به عنوان یک مدیر جوان انقلابی برای مدیریت شرکت فولاد مبارکه انتخاب شده، فولاد مبارکه برای وزارت صمت دارای اهمیت زیادی است و از این رو وزیر صمت نیز گزینه‌های بسیاری را برای مدیریت این شرکت بررسی کردند و تلاش کردیم انتخاب‌مان از درون این مجموعه صنعتی باشد که این اتفاق نیز رخ داد.

رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: امیدواریم موانعی که در مسیر پیشرفت فولاد مبارکه است برطرف شود تا به ظرفیت بالاتری از تولید برسیم و در نتیجه آن دغدغه تامین مواد اولیه بسیاری از صنایع پایین‌دستی نیز برطرف شود.

 ممنوعیت واردات لوازم خانگی، اهمیت فولاد مبارکه را پررنگ‌تر می‌کند

وی تصریح کرد: تامین مواد اولیه برای لوازم خانگی که ممنوعیت واردات بر آن حاکم شده است، باید مورد توجه قرار گیرد تا بتوانیم بازار را کنترل کرده و با تولید محصولات داخلی، نیاز کشور را تامین کنیم؛ پس در ابتدا باید ورق مورد نیاز این صنایع را که فولاد مبارکه تولید می‌کند در اختیار داشته باشیم؛ البته دو طرح توسعه‌ای نیز برای فولاد مبارکه وجود دارد که امیدواریم خروجی آنها هرچه زودتر به بازار عرضه شود.

نبوی افزود: با انتخاب طیب‌نیا سعی کردیم به نوعی از عزیزان فعال در شرکت فولاد مبارکه قدردانی کرده و نشان دهیم زحمات و تلاش‌های افراد فعال در داخل مجموعه‌های صنعتی دیده می‌شود.

دستیار ویژه وزیر صنعت، معدن و تجارت در پایان خاطرنشان کرد: طرح‌های توسعه‌ای زیادی برای فولاد مبارکه مطرح شده که امیدواریم با قوت بیشتری این طرح‌ها به سرانجام برسد و شاهد افزایش ظرفیت، افزایش اشتغال و تولید باشیم؛ بنده نیز به عنوان نماینده وزارت صمت در هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه از این اقدامات حمایت می‌کنم.

 فولادمبارکه به‌رغم همه مشکلات توانست میزان تولید خود را حفظ کند

پروین صالحی، نماینده مردم  شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی ‌نیز در مراسم معارفه مدیرعامل فولادمبارکه گفت: شرکت فولادمبارکه به‌‌رغم همه مشکلات پیش رو توانست میزان تولید خود را در حد مطلوب حفظ کند.

وی افزود: طرح فولاد مبارکه به عنوان دستاورد نظام مقدس جمهوری اسلامی ‌در سال ۶۲ یعنی بعد از انقلاب اسلامی ‌کلید خورد و در سال ۷۲ فعالیت خود را آغاز کرد؛ این صنعت بزرگ طی سال‌های گذشته خوش درخشید و به نقطه اوج خود در کشور رسید.

صالحی تصریح کرد: از طیب‌نیا به عنوان یک مدیر جوان و پرانرژی انتظار داریم سکان فولاد مبارکه را با قوت در دست گیرند و در تراز نظام جمهوری اسلامی ‌حرکت کنند که درس عبرتی برای دشمنان خارجی ما باشد.

مراسم معارفه مدیرعامل فولادمبارکه با حضور وجیه‌الله جعفری معاون وزیر صمت و رئیس هیات‌عامل ایمیدرو، علی نبوی دستیار ویژه وزیر صمت و رئیس هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، پروین صالحی نماینده مردم شریف شهرستان مبارکه در مجلس شورای اسلامی، معاونان و مدیران گروه فولادمبارکه در محل سالن اجتماعات مرکز تحقیقات شرکت برگزار شد.

با تصویب هیات‌مدیره شرکت فولاد مبارکه، محمدیاسر طیب‌نیا به عنوان مدیرعامل جدید این شرکت منصوب شد. از جمله سوابق طیب‌نیا می‌توان به عضویت در هیات‌مدیره شرکت‌های فولاد مبارکه، ذوب‌آهن، گل‌گهر و چادرملو و همچنین قائم‌مقام شرکت ذوب‌آهن اصفهان، معاون خرید و معاون امور معادن شرکت فولادمبارکه اشاره کرد. طیب‌نیا در اسفند سال ۱۳۹۹ به نمایندگی از ایمیدرو به عنوان عضو جدید هیات‌مدیره شرکت فولادمبارکه اصفهان معرفی شده بود. پیش از این حمیدرضا عظیمیان از ۱۴ مهر ۱۳۹۷ به عنوان مدیرعامل این شرکت فعالیت داشته است. محمدیاسر طیب‌نیا سابقه ۲۰ سال خدمت در صنعت فولاد داشته و از مدیران بنام این حوزه به شمار می‌رود.

32 copy

p27- (1) copy