مدیرعامل هلدینگ پایا سامان با  بیان مطلب فوق و با اشاره به پروژه عملیات احداث سازه سد عمارت با هدف آبرسانی به منطقه محروم گرمی توسط بنیاد مستضعفان گفت: این پروژه شامل احداث سد و تاسیسات وابسته به آن و همچنین راه‌های دسترسی است که در منطقه انگوت و در فاصله ۱۵۰ کیلومتری اردبیل قرار دارد.

مجید شاهسواری با بیان اینکه این پروژه با پیشرفت فیزیکی ۹۵درصدی، توسط شرکت ملی ساختمان در حال انجام است ادامه داد: این سد با ارتفاع ۸۲ متری، از سدهای مخزنی بوده و مخزن آن قابلیت ذخیره‌سازی ۱۸۲میلیون متر مکعب آب را دارد.

شاهسواری با اشاره به تصمیم اخیر رئیس بنیاد مستضعفان که با هدف کمک به این استان و تسریع در تکمیل این پروژه اتخاذ شد افزود: در بازدید اخیر و پس از ارائه گزارش‌های فنی، با توجه به مشکل منطقه در تامین منابع مالی برای تکمیل این سد، مقرر شد اعتباری معادل ۱۰۰میلیارد تومان به صورت فاینانس ریالی از سوی بنیاد مستضعفان برای تکمیل این پروژه و حل مشکل آب مردم محروم این منطقه تخصیص یابد و ان‌شاءالله مرحله نخست آبگیری این سد در دهه فجر امسال آغاز خواهد شد.

مدیرعامل هلدینگ پایاسامان پارس با اشاره به فعالیت فنی و مهندسی بنیاد مستضعفان برای انجام روسازی و تامین مصالح روسازی خط آهن میانه به اردبیل گفت: این خط آهن با دارا بودن ۱۰ ایستگاه، طولی معادل ۲۱۷ کیلومتر دارد که با توجه به حساسیت فنی و سختی اجرای پروژه، شرکت جنرال مکانیک بنیاد مستضعفان با تکیه بر توان مهندسان و متخصصان ایرانی، دستگاه ریل‌گذار و کشنده دومنظوره آن را برای نخستین بار در کشور، طراحی و تولید کرد که با به‌کارگیری این تجهیزات، علاوه بر صرفه‌جویی ۸۵درصدی در هزینه‌ها، سرعت ریل‌گذاری به‌صورت مکانیزه و با کیفیت بالا تا چند برابر افزایش می‌یابد.

شاهسواری ادامه داد: بنیاد مستضعفان علاوه بر این تجهیزات، سه دستگاه واگن لبه کوتاه قرقره‌دار، یک دستگاه زیرکوب و سه‌دستگاه واگن بالاست ریز و تعدادی دیگر از ماشین‌آلات سبک ریلی را طراحی و تولید کرده که به‌کارگیری این تجهیزات باعث افزایش سرعت و ارتقای کیفی اجرای این پروژه شده است.

وی با بیان اینکه در اجرای این پروژه سعی شده است از تمامی تجهیزات و مصالح ایرانی با در نظر گرفتن کیفیت بالای اجرا، استفاده شود گفت: پس از بازدید رئیس بنیاد مستضعفان و استاندار اردبیل از این پروژه، مقرر شد بنیاد مستضعفان با نگاه ویژه به این پروژه، تلاش کند تا اجرای آن با سرعت هرچه تمام‌تر به سرانجام برسد. مدیرعامل هلدینگ پایا سامان پارس در خصوص پروژه بهسازی سطوح پروازی فرودگاه اردبیل نیز گفت: این پروژه که توسط شرکت دی انجام‌ می‌شود و در مراحل پایانی قرار دارد، شامل طراحی و اجرای عملیات بهسازی باند اصلی فرودگاه اردبیل به طول ۳۳۰۰ متر است که در کنار آن، «استاپ‌وی‌های» طرفین باند اصلی به عرض ۶۰ متر، «تاکسی‌وی ارتباطی» و همچنین اصلاح سیستم زهکش سطحی و زیرسطحی و اجرای عملیات سیویل و روشنایی نیز توسط این شرکت در دست انجام است. وی خاطرنشان کرد: برای اجرای این پروژه با توجه به برودت هوا در منطقه اردبیل، برای نخستین بار در کشور از آسفالت‌های پلیمری برای ارتقای کیفیت باند فرودگاه در فصل سرما و یخبندان استفاده شده است.