به گزارش روابط عمومی پتروشیمی جم، مدیر عامل این شرکت با اشاره به انجام فرآیند تعمیرات اضطراری در کوتاه‌ترین زمان گفت: در روزهای آخر مردادماه توربین‌ کمپرسور ۳۰۱ واحد الفین دچار مشکل شد و مجبور به توقف سیستم برای تعمیر و نگهداری آن شدیم. کار پیچیده و بسیار سختی که با توجه به شرایط تحریم با استفاده از توانمندی داخلی صددرصدی و نیروهای متخصص داخل شرکت از بخش تعمیرات و تعدادی از دیگر متخصصان کشور به انجام رسید.

رضا علیزاده خاطرنشان کرد: برنامه زمانی پیش‌بینی شده سه هفته بود، اما با تلاش کادر شرکت و تیم تعمیرکاری توانستیم زودتر از زمان‌بندی اعلام شده و طی ۱۶روز به مراحل انتهایی کار برسیم.

مدیرعامل پتروشیمی جم اظهار کرد: با وجود مشکلات سنگین و سخت در حوزه تحریم‌های پتروشیمی، خوشبختانه این استعداد و توانمندی در مجموعه‌های ما وجود دارد و امروز شاهد هستیم پیچیده‌ترین مشکلات به دست جوانان و کارشناسان توانمند کشور انجام می‌شود.

وی افزود: تلاش شد طی این دو هفته توقف، تعمیرات بخش‌های مختلف انجام شود تا استفاده حداکثری از این فرصت صورت پذیرد؛ این باعث می‌شود در ادامه بتوانیم با ظرفیت، توان و اطمینان بیشتر کار را ادامه دهیم.

این مقام مسوول با اشاره به وجود منابع عظیم گازی و استقرار صنعت نفت و گاز و پتروشیمی در استان بوشهر عنوان کرد: وجود این نعمات خدادادی موجب شده سرمایه‌گذاری‌های کلانی در منطقه انجام شود و در کنار آن نیز یکسری آسیب‌های خاصی به این استان تحمیل شده که ما وظیفه خود می‌دانیم در حوزه تکالیف و وظایف اجتماعی مساعدت‌های لازم را انجام دهیم.  علیزاده تاکید کرد: «عمل به مسوولیت‌های اجتماعی برای ما یک اصل است و حاضر به هر گونه همکاری با مسوولان استان در این راستا هستیم. حمایت در جهت رفع محرومیت‌ها و مشکلات را جزو وظایف و اولویت‌های خود می‌دانیم.»

وی افزود: سعی خواهیم کرد تعامل و همکاری با استان را تقویت کرده و در مورد آنچه وظیفه قانونی و شرعی ما در خدمات‌رسانی و رفع محرومیت‌ها در این منطقه از کشور عزیزمان است حداکثر تلاش و ظرفیت خود را به کار بگیریم.

مدیرعامل پتروشیمی جم تصریح کرد: در شرایط حاضر شورای راهبردی شرکت‌های پتروشیمی‌های منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس به نمایندگی از واحدهای مستقر در منطقه در حوزه مسوولیت‌های اجتماعی اقدامات خوب و ارزشمندی انجام داده است؛ در عین حال ما نیز از هر گونه حمایت در زمینه بحران کرونا و سایر مسائل موجود در منطقه و کشور استقبال می‌کنیم.