پشتیبانی و مانع‌زدایی از تولید براساس اولویت‌های وزارت صمت

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه با اشاره به دغدغه‌های شرکت فولاد مبارکه نسبت به جامعه گفت: این شرکت از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود از هیچ اقدامی برای جلوگیری از افزایش ابتلا به این ویروس دریغ نورزیده و تا ریشه‌کنی کامل کرونا نیز در کنار مردم خواهد بود.

 مساعدت ۱۵میلیارد ریالی فولاد مبارکه برای افزایش ظرفیت تخت‌های بیمارستانی

به گفته  حمیدرضا عظیمیان  در راستای حمایت از مراکز درمانگر بیماران کرونایی کشور، شرکت فولاد مبارکه در کنار جدیتی که در تولید محصولات خود داشته، تاکنون بیش از ۲۰هزار تن اکسیژن رایگان مورد نیاز بیمارستان‌های درمانگر بیماران کرونایی سراسر کشور را تامین کرده است.

عظیمیان تصریح کرد: شرکت فولاد مبارکه در شرایط قرمز و حاد کرونایی به تامین اکسیژن رایگان بیمارستان‌ها اکتفا نکرده و با مساعدت ۱۵میلیارد ریالی خود، اقدام به افزایش ظرفیت ۷۰ عددی تخت‌های بیمارستان تخصصی سیار شهید آیت‌الله صدوقی شهر اصفهان کرده است.

وی تاکید کرد: بیمارستان تخصصی سیار شهید آیت‌الله صدوقی امسال با حضور سردار سلامی، فرمانده کل محترم سپاه پاسداران انقلاب اسلامی افتتاح و راه‌اندازی شد که شرکت فولاد مبارکه بدون فوت وقت، برنامه‌ریزی‌های لازم برای تامین تخت‌های موردنیاز این بیمارستان را در دستور کار خود قرار داد.

مدیرعامل شرکت فولاد مبارکه خاطرنشان کرد: گروه فولاد مبارکه به طور میانگین روزانه بیش از ۷۰ تن اکسیژن رایگان در اختیار بیمارستان‌های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی کشور برای درمان بیماران کووید- ۱۹ قرار داده است، به نحوی که از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کشور تا پایان سال ۱۳۹۹ حدود ۱۱هزار تن و تا امروز بیش از۲۰هزار تن اکسیژن مایع برای درمان بیماران مبتلا به کرونا بدون دریافت هیچ وجهی تحویل داده است.

وی افزود: تا امروز بیش از هزار و ۲۰۰میلیارد ریال مساعدت به بیمارستان‌ها و شبکه‌های بهداشت و درمان کشور جهت خرید تجهیزات درمانی و مواد ضدعفونی‌کننده حوزه بیماری کرونا توسط شرکت فولاد مبارکه صورت گرفته است.

عظیمیان ابراز کرد: شرکت فولاد مبارکه در راستای عمل به مسوولیت‌های اجتماعی خود و برای بهبود کیفیت خدمات قابل ارائه بیمارستان‌ها به بیماران کرونایی، برای تجهیز بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله(صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه به دستگاه سی‌تی‌اسکن «مولتی‌اسلایس»، مبلغ ۲۰میلیارد ریال مساعدت کرد که این امر منجر به بی‌نیازی شهروندان و بیماران شهرستان مبارکه از ترددهای بین شهری غیرضرور و مراجعه به بیمارستان‌های مرکز استان اصفهان خواهد شد.

 تحقق اقدامات و فعالیت‌های فولاد مبارکه در راستای مسوولیت اجتماعی

همچنین در این خصوص رئیس بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه گفت: دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی‌اسلایس تنها ابزار تشخیص و درمان مبتلایان به ویروس کروناست که با توجه به فرسودگی تنها دستگاه سی‌تی‌اسکن «۲اسلایس» موجود در بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله)، این بیمارستان نیازمند دستگاه سی‌تی‌اسکن جدید بود.

سعید رئیسی‌زاده افزود: دستگاه سی‌تی‌اسکن مولتی ‌اسلایس قابلیت تشخیص میزان درگیر شدن ریه مبتلایان به ویروس کرونا را به پزشکان و متخصصان خواهد داد تا نوع درمان براساس تشخیص دستگاه سی‌تی‌اسکن مشخص شود.

وی خاطرنشان کرد: ارزش ریالی دستگاه مذکور، ۲۰۰میلیارد ریال است که شرکت فولاد مبارکه علاوه بر مساعدت‌های گذشته که به تکمیل تجهیزات درمانی بیماری کرونا و تحویل اکسیژن رایگان به این بیمارستان کرده، در این مرحله نیز با تامین بخشی از هزینه آن، مسوولیت اجتماعی خود را در قبال بهبود شرایط و وضعیت شیوع ویروس کرونا در کشور به منصه ظهور رسانده است.

رئیس بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه با تاکید بر ضرورت ارتقای شرایط مراکز درمانی درمانگر بیماران کرونایی تصریح کرد: بیمارستان حضرت محمدرسول‌الله (صل‌الله‌علیه‌وآله) شهرستان مبارکه یکی از بیمارستان‌های تحت سرپرستی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان و دارای ۱۱۱ تخت خواب فعال است که نقش مهمی در درمان مبتلایان به ویروس کووید-۱۹ داشته است.