آسوس یکی از بزرگ‌ترین فروشگاه‌های اینترنتی در انگلستان است که به ارائه محصولات مرتبط با زیبایی و مد می‌پردازد. نوردستروم فروشگاه زنجیره‌ای پوشاک و شرکت خرده‌فروشی آمریکایی است که مالک شبکه‌ای از ۲۶۰ مرکز خرید در ایالات متحده است و در زمینه فروش انواع لباس، کفش، کالاهای لوکس، لوازم آرایشی و جواهرات فعالیت می‌کند.  شرکت نوردستروم در سال ۱۹۰۱ توسط جان دبلیو نوردستروم و با مشارکت کارل وافین، در قالب یک مغازه کفش‌فروشی تاسیس شد. این شرکت در طول بیش از یکصد سال فعالیت در حوزه فروش پوشاک، توسعه پیدا کرد و امروزه به‌عنوان یکی از مجلل‌ترین فروشگاه‌های زنجیره‌ای پوشاک و کالای لوکس، در آمریکا شناخته می‌شود. دفتر مرکزی این شرکت در شهر سیاتل در واشنگتن قرار دارد و بخشی از سهام آن در بازار بورس نیویورک معامله می‌شود.

به گزارش بخش ترجمه شرکت‌ها، به نقل از اسکای نیوز، با این معامله جدید، آسوس برندهای معروف خود را در ۳۵۰ فروشگاه نوردستروم در سراسر ایالات متحده عرضه خواهد کرد، در حالی که این شرکت خرده‌فروش به خریداران آسوس این امکان را خواهد داد که محصولات این برند را در فروشگاه‌هایش خریداری و به صورت غیر حضوری دریافت کنند.

 آسوس اظهار کرده این پروژه می‌تواند زمینه همکاری گسترده‌تر با نوردستروم، اولین خرده‌فروش حضوری که آسوس با آن همکاری کرده است را فراهم کند. نیک بایتون مدیر عامل شرکت آسوس در این خصوص اظهار کرد: با توجه به ارتباط و آشنایی طولانی‌مدت نوردستروم با برند تاپ شاپ، آگاهی روزافزون مصرف‌کنندگان آمریکایی و دسترسی بی‌نظیر این برند در سراسر آمریکای شمالی، این شرکت خرده‌فروشی شریک مناسبی برای کمک به آسوس خواهد بود که می‌تواند رشد برندهای تاپ شاپ و آسوس را در این بازار مهم تسریع کند. بایتون گفت‌: این معامله به ما این فرصت را می‌دهد تا به صنعت مد در آمریکای شمالی در هر سنی بپردازیم. پیت نوردستروم، رئیس شرکت نوردستروم نیز خاطرنشان کرد که ما شریکی بهتر از آسوس نمی‌توانستیم پیدا کنیم که پیشرو مد در دنیا برای مشتریان حدودا ۲۰ ساله است.

در حالی که جزئیات مالی این معامله به اطلاع عموم نرسیده، شرکت آسوس احتمالا فروش پررونق این هفته را هنگام اعلام نتایج چهار ماهه خود تا ماه ژوئن اعلام خواهد کرد و تحلیلگران پیش بینی می‌کنند که سود آن از سمت مشتریان انگلیسی بالغ بر ۵۸درصد نسبت به سال گذشته افزایش خواهد یافت، زیرا کاهش محدودیت‌های ناشی از بیماری کووید-۱۹، مشتریان را به مغازه‌ها بازمی‌گرداند.

همچنین تحلیلگران  برنبرگ اظهار کرده‌اند به خصوص فروش محصولات تاپ‌شاپ، بهبود نتایج مالی برای آسوس را فراهم می‌کند و انتظار می‌رود این شرکت بین فوریه و اوت سال‌جاری ۱۲۴ تا ۵/ ۱۳۲میلیون پوند پوشاک از برند تاپ شاپ را بفروشد. تحلیلگران جی‌پی مورگان نیز در یادداشتی گفتند: آسوس برنده این همکاری تجاری خواهد بود.