وی با بیان اینکه بازار هدف این کنگره شامل سه دسته است، تشریح کرد: دسته اول صنایعی هستند که همچنان به‌صورت سنتی عمل می‌کنند و هنوز به بازار آنلاین ورود پیدا نکرده‌اند. دسته دوم صنایعی هستند که در کنار کسب‌وکار خود اقدام به راه‌اندازی صفحه مجازی و سایت کرده‌اند؛ اما از این سایت فقط برای معرفی صنعت خود استفاده می‌کنند و کسب‌وکار آنها از طریق سایت انجام نمی‌شود؛ اما دسته سوم هم به‌طورکلی جزو صنایعی هستند که فقط به‌صورت آنلاین و از طریق سایت‌ها اقدام به فروش محصولات خود می‌کنند و این کنفرانس درصدد آن است که به هر سه دسته از صنایع کمک کند تا کسب‌وکار خود را بهبود ببخشند و ارتقا دهند.

عضو شورای سیاست‌گذاری اولین کنگره بین‌المللی صنعت و بازار‌سازهای نوین ادامه داد: برای صنایع جلساتی هم در این کنفرانس در نظر گرفته ‌شده و پیش‌بینی می‌شود که هزار نفر شرکت‌کننده به‌صورت حضوری و آنلاین در این جلسات حضورداشته باشند. مقالات هم بعد از داوری در بخش‌های تخصصی و بخش‌های عمومی در قالب‌ سخنرانی و پوستر ارائه خواهد شد. وی در خصوص اهداف برگزاری این کنگره تصریح کرد: هدف از برگزاری این کنگره توسعه و افزایش سهم بازار صنایع با به‌کارگیری ابزارهای نوین است.  بستانچی ادامه داد: در این راستا اهداف کاربردی برگزاری این کنگره شامل توسعه کم‌هزینه ارتباطات صنایع منجر به صادرات، توسعه آگاهی و دانش مدیران صنایع به ابزارهای نوین فروش، توسعه کمی و کیفی ارتباطات صنایع با یکدیگر در زنجیره تامین، توسعه فروش صنایع با امکان حذف واسطه‌ها و ارتباطات زائد، توسعه فروشگاه‌های آنلاین و بالا بردن سطح آگاهی افراد ذی‌نفع درفروش و همچنین توسعه علمی فرآیند دیجیتال مارکتینگ است.

به گفته مسوول کمیته امور بین‌الملل در اولین کنگره بین‌المللی صنعت و بازار سازهای نوین، در عین ‌حال اهداف نظری این کنگره شامل بومی‌سازی قوانین تجارت برای ابزارسازی نوین صنایع، تسهیل گری در قوانین، بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های مرتبط با حوزه دیجیتال مارکتینگ و نیز بالا بردن سطح دانش و آگاهی مدیران سازمان‌های حاکمیتی در بخش مالیاتی، بیمه‌ای و... است.

بستانچی یادآور شد: برگزاری این رویداد فرصتی برای سازندگان، مدیران، صنعتگران، محققان و فعالان عرصه دیجیتال مارکتینگ به‌منظور طرح چالش‌ها و به اشتراک گذاشتن راهکارها، ایده‌ها و نوآوری‌های مرتبط با صنعت در این حوزه است.

به گفته وی، کمیته اجرایی با برنامه‌ریزی‌های دقیق و بهره‌گیری از کادر مجرب، تمام تلاش خود را در جهت برگزاری کنگره و نمایشگاه مذکور مطابق با بالاترین استانداردهای جهانی به کار گرفته است. همچنین با توجه به شرایط ویژه پاندمی کرونا، حفظ سلامتی و آسایش حاضران و مهمانان در این کنگره از اهمیت اساسی برخوردار است.

گفتنی است؛ این کنگره پذیرای آخرین یافته‌های علمی اندیشمندان و تجربیات صنعتگران به‌منظور بررسی چشم‌اندازهای پیش‌روی صنعت در زمینه دستیابی به بازارهای نوین است. همچنین از کلیه فعالان و علاقه‌مندان به حوزه دیجیتال مارکتینگ و صنعت دعوت می‌شود تا در کنگره و نمایشگاه بین‌المللی صنعت و بازار سازهای نوین شرکت کرده و مقالات خود را به دبیرخانه کنگره ارسال کنند.

لازم به یادآوری است، رزرو پروازها، هتل و پذیرایی و همچنین کمک به طراحی و ساخت و حمل‌ونقل غرفه‌های نمایشگاهی در این کنگره با مسوولیت تیم اجرایی است.